Actualitzat 17/12/2013 21:25

AMP.- El Govern i Abertis pacten 93 milions d'inversions i descomptes en els peatges de la C-32 i C-33

Los consellers Santi Vila y Francesc Homs
EUROPA PRESS

S'incorporarà un cànon que servirà per finançar polítiques de transport públic


BARCELONA, 1 oct. (EUROPA PRESS) -

El Govern ha acordat amb Abertis descomptes que poden arribar fins al 50% en els peatges del Garraf i el Maresme de la C-32 i el de Mollet de la C-33, un pla que a més anirà acompanyat d'una inversió de 93 milions d'euros per part de la companyia presidida per Salvador Alemany.

Segons ha explicat en roda de premsa aquest dimarts després del Consell Executiu el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, l'objectiu d'aquesta "ambiciosa reforma és harmonitzar i homogeneïtzar un model que tenia disfuncions i atròfies", i el nou model entrarà en vigor el gener.

Aquests 93 milions, que no tenen com a contrapartida allargar la concessió, permetran, segons el conseller, incrementar el tràfic d'aquests corredors, descongestionar les carreteres convencionals i millorar la seguretat viària.

Vila ha indicat que d'aquí a quatre anys el Govern decidirà si paga aquestes inversions milionàries i que al principi assumirà Abertis, o si es fien i es decideix finalment allargar la concessió després d'aquests quatre anys.

La xarxa viària d'altes prestacions de Catalunya supera els 1.600 quilòmetres, i Vila ha assenyalat que com a fet "singular i diferenciador" de la resta de l'Estat, el 40% està en mans de concessionàries i, per tant, són de pagament, el que ha generat tensions.

El conseller, que preveu compensar els descomptes amb un augment dels fluixos, ha destacat que per primera vegada els beneficis privats que es generaran d'aquest marc concessional serviran per finançar polítiques de transport públic.

D'aquesta manera, el Govern incorporarà un cànon condicionat als fluixos de mobilitat que existeixin, i segons ha dit, serà d'entre un i tres milions d'euros: "En funció de la utilització de la nostra xarxa d'autopistes concessionades, el Govern disposarà d'un suport complementari en forma de cànon per finançar polítiques de transport públic".

DESCOMPTES I INVERSIONS

Entre els descomptes al Garraf, Vila ha explicat que serà del 30% en el tram Castelldefels-Sitges per als vehicles lleugers de dilluns a divendres, i Abertis proporcionarà un teletac de manera gratuïta.

El tram Sitges-Vendrell tindrà un descompte del 26,5% i també un sistema de peatge tancat --independent del tipus de vehicle i dia--, el Vendrell-Barcelona passa de més de 10 euros a 5,96, el Cubelles-Barcelona de 8,47 a 4,65 i les Sitges-Barcelona de 6,42 a 3,14.

"Es tracta d'una mitjana que supera el 30% i això envia el missatge a la ciutadania que el Govern és sensible a una situació que fins ara era poc equitativa i injusta", ha apuntat Vila --els descomptes poden ser majors al continuar vigents els de recurrència, vehicle ecològic i d'alta ocupació--.

Pel que fa a inversions, es destinaran 5,5 milions a l'enllaç de Sitges Centre, 2,9 a millorar les calçades de Gavà i s'instal·laran pantalles per minimitzar l'impacte acústic a Castelldefels i millores en la C-31 per 1,5 milions.

Respecte a la C-32 Maresme i La Selva, s'incorpora una bonificació del 10% en el tram Montgat-Mataró, un sistema de peatge tancat a Mataró-Palafolls --independent del tipus de vehicle i dia--, a més dels descomptes addicionals i ja en vigor.

La principal inversió és la prolongació de la carretera entre Blanes i Lloret de Mar, que suposarà uns 65 milions, a més de millores a Mataró per valor de 10 milions, a la variant de Valldegata (5,3) i la reducció de l'impacte acústic a Montgat, Masnou i Calella (300.000 euros).

Pel que fa a la C-33, el conseller ha destacat que consagra el descompte del 48,5% en la barrera de La Llagosta i es mantenen les bonificacions per recurrència; el conseller també ha indicat que s'ha incorporat el nou ramal de connexió entre la C-33 i la C-17 en sentit Granollers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés