Actualitzat 21/03/2013 15:16

AMP.- Motor.- Seat redueix les seves pèrdues un 51% el 2012, fins a 30 milions

El presidente de Seat, James Muir
EUROPA PRESS

Muir admet que no haurà beneficis aquest any com estava previst


MARTORELL (BARCELONA), 21 març (EUROPA PRESS) -

La marca automobilística Seat, filial del consorci Volkswagen, ha registrat el 2012 unes pèrdues netes de 30 milions d'euros, fet que suposa reduir en un 51% els números vermells de 61 milions comptabilitzats el 2011.

Així ho ha explicat aquest dijous el president de la companyia, James Muir, en roda de premsa a la seu de Seat a Martorell, on ha admès que no és el resultat desitjat tot i que ha remarcat que els comptes han millorat en un 70% en els últims tres anys, des dels 104 milions d'euros negatius del 2010.

"No puc dir que em senti molt feliç, però a pesar de l'entorn advers, els resultats són millors, tot i que la tasca no ha conclòs i el treball encara no està fet", ha manifestat Muir, que ha admès que la companyia no obtindrà beneficis durant aquest exercici com estava previst.

"No arribarem tan ràpidament al nostre objectiu com m'agradaria. El vent en contra va travant el nostre progrés però no el deté", ha manifestat Muir, que ha previst un any 2013 igual de difícil o més que l'anterior en termes de mercat, tot i que ha assegurat que els resultats de la firma de Martorell seran considerablement millors als del 2012.

Ha qualificat els resultats del 2012 de "decebedors i frustrants", tot i que ha assegurat que el comitè executiu del consorci Volkswagen no està decebut, sinó que manté la seva confiança en Seat.

"Anem complint els nostres compromisos, tot i que la probabilitat d'entrar en rendibilitat s'ha esvaït a curt termini i aconseguir-ho aquest any no va si pot ser. Estem decebuts, però el grup no ho està", ha manifestat.

El resultat d'explotació s'ha situat en 134 milions d'euros negatius, fet que suposa una millora del 42% respecte als 232 milions negatius de l'any anterior, el que Muir ha destacat com a positiu, ja que suposa que els resultats nets milloren gràcies a l'avanç de l'activitat bàsica de la companyia.

El vicepresident de Finances i Organització, Holger Kintscher, ha destacat que Seat ha incrementat els seus ingressos en més de 1.000 milions d'euros, fins a 6.100 milions el 2012, un 21% més que l'any anterior, i que ha invertit 652 milions, fet que suposa "el valor més alt desemborsat en els últims 20 anys".

VENDES

El 2012, Seat va vendre 321.002 unitats a client final en 77 països, fet que suposa una reducció del 8,3% en comparació del 2011, amb una caiguda del 13,4% a Espanya, tot i que Muir ha destacat el creixement en dos dels mercats europeus més grans, Alemanya i el Regne Unit, on les vendes van augmentar un 22,5% i un 8,2%, respectivament.

També ha avançat significativament en mercats emergents com Mèxic (16,6%), Israel (42,9%), Rússia (123,4%) i nord d'Àfrica (185,8%), tot i que Muir ha subratllat que aquests mercats "no rescataran Seat", sinó que l'objectiu és fer-se forts a Europa i, sobretot a Espanya, on la companyia té el repte de recuperar el lideratge que va perdre l'any passat, el que espera aconseguir amb el nou León.

A la Xina, on Seat va entrar l'abril de l'any passat, la companyia ha avançat a un ritme inferior al previst, amb 2.000 unitats venudes i 12 concessionaris oberts --front a les 3.000 unitats i els 15 punts de venda planejats--, però el vicepresident comercial, Paul Sevin, ha remarcat que l'objectiu és "aprendre" del mercat per poder créixer.

A Rússia, ha destacat que les vendes s'han doblat, amb 2.500 cotxes venuts, i ha assenyalat que van a seguir "la mateixa línia que en 2013" amb l'objectiu d'obrir més de deu concessionaris per augmentar les vendes.

PRODUCCIÓ

La fàbrica de Martorell ha acoblat 377.000 cotxes, fet que suposa un 7% més que l'any anterior, gràcies als llançaments de nous models i al primer any complet de fabricació de l'Audi Q3.

La plantilla, d'11.500 treballadors, s'ha mantingut, amb 71 persones més que el 2011, quan es van contractar un miler de treballadors sobretot per fabricar el tot terreny d'Audi.

Després de ser preguntat per si de cas el llançament de la família completa del León --tres portes, cinc portes i familiar-- suposarà la creació d'un tercer torn de producció, el vicepresident de Producció, Andreas Tostmann, ha respost que dependrà de la demanda.

Ha destacat que gràcies a les mesures de flexibilitat previstes en el conveni col·lectiu es pot actuar "ràpidament" i introduir nous torns, tant en la línia del León com en la de l'Ibiza, en què fa poc s'ha suprimit temporalment el tercer torn.

RETRIBUCIONS

Les retribucions del Consell d'Administració de Seat i de l'alta direcció han augmentat dels 5,4 milions de l'any passat a 8,4 milions aquest any en global, el que Kintscher ha atribuït a una pujada d'impostos a Espanya.

"Aquest augment no té a veure amb els nostres sous, sinó que es deu a la fiscalitat, perquè es paguen més impostos que en anys anteriors. Amb això, Espanya guanya més, però nosaltres no", ha explicat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés