Actualitzat 15/06/2013 23:08

El Sónar bat el seu rècord històric de públic amb 121.500 assistents, un 24% més

Festival Sónar 2013
WWW.SONAR.ES

L'esdeveniment ha celebrat el seu 20 aniversari amb un cartell encapçalat per Pet Shop Boys i Kraftwerk


BARCELONA, 15 juny (EUROPA PRESS) -

El Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art Sónar ha batut el seu rècord històric de públic amb 121.500 assistents, el que significa un 24% més que l'any passat, després de la mudança del Raval cap al recinte de Montjuïc de Fira Barcelona en el marc del 20 aniversari del festival.

Segons ha explicat el codirector de l'esdeveniment, Ricard Robles, es tracta de la "xifra més alta de la història del festival", que aquest any ha guanyat un aforament de 7.500 places entre l'edició nocturna i diürna, tot i que no ha pogut precisar si el creixement en percentatge es va superar el 2001.

En total, han passat pel festival 23.000 assistents més, 9.000 sumats a l'edició diürna i 14.000 en la nocturna, que no han penjat el cartell de 'sold out' en cap moment, a l'espera del que pugui succeir la nit d'aquest dissabte.

Els altres directors, Enric Palau i Sergio Caballero, han defensat que el canvi d'emplaçament ha permès un "salt qualitatiu" de la programació diürna, i han fet una valoració molt positiva d'aquesta edició històrica, encapçalada per Pet Shop Boys, Kraftwerk i la nova escena electrònica americana amb el Dj Baauer --més enllà del seu Harlem Shake-- i Skrillex, entre d'altres.

El de Montjuïc s'ha revelat com un "espai extraordinari" per a l'edició diürna, que a més ha permès donar més visibilitat al Sónar+D, primer fòrum professional fruit d'una col·laboració amb la Mobile World Capital i evolució del SónarPro, en el qual s'han citat 2.800 professionals de més de 53 països, ha assenyalat Palau.

COREA DEL NORD NO VISITA

El 55% del públic ha estat internacional, i el britànic ha estat el més important del festival --amb un 16% del total--, i el francès ha estat un 12% --el que més ha crescut--, l'italià un 4,6% i l'alemany un 4%.

En aquest sentit, Roures ha precisat que han vingut visitants de 102 països i que a escala mundial Txad, Corea del nord, Tadjikistan i Sàhara Occiental han estat els únics països que no han visitat la web del Sónar, que només aquesta setmana ha rebut 300.000 visites, un 28% més que durant el mateix període de l'any anterior.

DITA VON TEESE

En aquest punt, ha assenyalat que un dels integrants del duo britànic Pet Shop Boys, Neil Tennant, va estar gaudint aquest divendres del xou nocturn, en el qual també va ser vista la diva Dita Von Teese, envoltada per un cordó de seguretat d'una vintena de persones.

Respecte al públic estatal, ha assenyalat que un 43% és de Barcelona i la seva àrea metropolitana, el 26% de la resta de Catalunya i el 30% de la resta de l'Estat, ha assenyalat Palau.

Preguntats per les seves ànsies de creixement, els tres directors han defensat que no posen les seves energies en un creixement desmesurat de públic i d'espai, ja que "tot té el seu sostre", però han recordat que el nou emplaçament els ha obert un diàleg amb els emplaçaments de la zona amb els quals volen col·laborar.

El Pavelló Mies Van Der Rohe és un dels centres amb els quals volen fer alguna activitat l'any que ve, així com el Mercat de les Flors per exemple, després que aquest any el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) s'hagi unit a les activitats del festival de música electrònica amb una escultura digital gegant que repensa 'El pensador' de Rodin.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés