Actualitzat 28/12/2017 16:30

El transport públic de Barcelona pujarà un 2% el 2018 i la T-10 costarà 10,20 euros

Vagó del Metre de Barcelona
TMB

Govern de la Generalitat, Ajuntament i AMB aporten 50 milions més i n'exigeixen 25 al Govern central

BARCELONA, 28 des. (EUROPA PRESS) -

El consell d'administració de l'Autoritat del Tranport Metropolità (ATM) ha acordat aquest dijous una actualització dels preus del transport públic d'un 2% de mitjana, que implicarà que la T-10 d'una zona passi de costar 9,95 euros a 10,20.

Les tres administracions consorciades --Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)-- han acordat per unanimitat aquesta actualització, que va en línia de l'increment interanual de l'Índex de Preus al Consum (IPC), ha informat l'ATM aquest dijous en un comunicat.

La T-10, que costava 9,95 per a una zona des de 2015 --en 2016 i 2017 es van congelar els preus-- valdrà 20,10 euros per a dues zones; 27,40 per a tres; 35,25 per a quatre; 40,50 per a cinc, i 43,05 per a sis zones.

El bitllet senzill puja cinc cèntims en una zona --fins els 2,20 euros--, i la T-Trimestre en aquesta zona costarà 145,30 euros --puja 3,30 euros--, mentre que la T-Dia augmenta 20 cèntims, fins als 8,60 euros.

La T-50/30 d'una zona pujarà a 43,50 euros --un euro més--, i tindran increments similars la T-Mes, que costarà 54 euros, i la T-70/30, que costarà 60,90 euros per a la primera zona.

L'ATM preveu majors ingressos per les tarifes --16 milions--, i ha decidit no incrementar el preu de la T-Jove a les sis zones --també en la versió per a famílies monoparentals i nombroses-- i la T-Mes bonificada per a aturats.

L'augment es produeix després de cinc anys de "contenció de preus" i millores en prestacions de títols socials, amb els quals es realitzen un de cada quatre viatges, amb una política de tarificació social integrada que ha suposat un increment de cost, des dels 9,8 milions de 2011 als 46 milions actuals.

A més, l'ATM argumenta que l'augment de la demanda provoca que s'hagin d'ampliar serveis per evitar que línies estiguin saturades en hores punta, la qual cosa implica un increment dels costos d'explotació.

MÉS VEHICLES I APORTACIONS

Per evitar aquesta saturació, l'ATM ha planificat millorar l'oferta a través d'un pla que inclou l'adquisició de nou material mòbil, amb uns 75 autobusos i uns 30 trens i tramvies, que permetran ampliar els serveis.

Les tres administracions augmentaran les seves aportacions per incrementar l'oferta, amb 25 milions d'euros més la Generalitat, que aconsegueix els 385 milions, i 25 més l'Ajuntament i l'AMB, amb 158 i 130 milions respectivament.

Les tres administracions han sol·licitat al Govern central que també incrementi la seva aportació en 25 milions per situar-la en 134 milions en total, alguna cosa que està pendent d'acceptació.

Les administracions consorciades han augmentat entre 2010 i 2018 un 56% les seves aportacions, mentre que el Govern central les ha reduït en un 33%, ha destacat l'ATM.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés