Actualitzat 15/12/2008 22:04

(Ampliació).- SOS Cuétara ven la seva divisió de galetes a Nutrexpa per 215 milions

MADRID, 15 de desembre (EUROPA PRESS)

SOS Cuétara ha arribat a un acord per a la venda del seu negoci de galetes a Nutrexpa, en una operació valorada en 215 milions d'euros, ha informat avui el grup alimentari a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

De l'import total de la transacció, que s'ha estructurat com una venda d'actius, 197,7 milions d'euros seran satisfets pel propietari de Cola Cao i Nocilla, i els 17,3 milions restants corresponen al capital circulant de Cuétara (amb l'excepció de les existències) que queda en poder de Grup SOS.

En qualsevol cas, el valor de l'operació queda per sota de les aspiracions inicials de la multinacional presidida per Jesús Salazar, que esperava vendre aquesta línia de negoci per un mínim de 300 milions d'euros per finançar part de la compra del negoci d'oli Bertolli, que va adquirir a Unilever per 630 milions d'euros.

La transacció, supeditada a l'aprovació de la Comissió Nacional de la Competència, s'emmarca dins de l'estratègia declarada per la companyia de centrar-se en els negocis amb presència i potencial de desenvolupament internacionals, com l'oli i l'arròs, "negocis globals i marquistes en els que Grup SOS és líder en els seus principals mercats".

L'adquisició de Cuétara permet a Nutrexpa entrar a la categoria de galetes i posicionar-se com a líder del segment d'esmorzar a la Península Ibèrica. Nutrexpa és un dels principals grups d'alimentació a Espanya, amb marques com Cola Cao, Nocilla, Phoskitos o La Piara, líders en les seves respectives categories.

Ahorro Corporación Financiera i ABN Amro Bank, agent autoritzat de The Royal Bank of Scotland, han actuat com a assessors financers exclusius del grup SOS en l'operació.

El president de SOS ha destacat fa poc que les quatre fàbriques que formen part del paquet, amb la marca Cuétara i submarques com TostaRica, constitueixen el conjunt del món de la galeta més important d'Espanya, amb la marca "més acreditada i reconeguda" del mercat. Segons ha precisat, amb una quota pròxima al 19%, Cuétara és líder del mercat espanyol en termes de volum, per davant de Kraft, que encapçala el rànquing per facturació.

El negoci de galetes va obtenir una facturació el 2007 de 137 milions d'euros, cosa que va suposar un 9,8% de la facturació total del grup en l'exercici.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés