Actualizado 26/02/2017 10:11

Barcelona aprova la licitació de 62,5 quilòmetres de carril bici

Carril bici en el passeig de Colón - Colom de Barcelona
EUROPA PRESS

   Segons el consistori, la ciutat compta amb un 21% més de quilòmetres des de l'inici del mandat

   BARCELONA, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat la licitació de 62,5 quilòmetres de carril bici "per garantir el compliment dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018", fomentant així l'ús de la bicicleta a la ciutat com a mitjà de transport sostenible i eficient, ha informat aquest diumenge en un comunicat.

   Segons el consistori, des de l'inici del mandat la xifra de quilòmetres de carril bici ha augmentat un 21%, passant de 116 a 141, un increment que suma per aconseguir l'objectiu del Govern municipal: 308 quilòmetres construïts a la capital catalana.

   La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha destacat que aquesta és "la licitació més important que s'ha fet mai en un sol any", i ha remarcat la necessitat de fer noves infraestructures perquè la mobilitat sostenible guanyi espai a la ciutat.

   En 2016 van créixer els desplaçaments amb bicicleta un 14% respecte a l'any anterior, una xifra que Vidal ha recollit per assegurar que l'Ajuntament "treballarà en la millora dels carrils bici existents per donar més seguretat als ciclistes", anunciant l'ampliació de carrils unidireccionals i de més inversió per construir més infraestructures en l'Eixample.

   La construcció dels nous carrils bici tindrà lloc al llarg de l'any i s'ha previst un total de 30 noves actuacions, que s'obriran al públic durant 2017 i a principis de 2018.

   Les noves actuacions generaran infraestructures per a ciclistes en aquelles zones en les quals encara no existeixen i serviran per eliminar aquells trams situats a les voreres.

DESTACADES

   L'Ajuntament ha destacat el carril que s'obrirà en la ronda Universitat i ronda Sant Pere, que sumarà un nou eix de carril bici al centre de la ciutat; la connexió de la plaça de Lesseps fins a la ronda de Dalt, i el desdoblament d'alguns carrils per fer-los unidireccionals a causa del creixement de ciclistes.

   Un altre dels paquets destacats és el de les actuacions de millora de la connexió amb els municipis metropolitans del Prat de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet.

   La nova infraestructura s'executarà seguint el manual de criteris per a l'elaboració de carrils bici de Barcelona, que s'ha redactat amb l'objectiu de millorar la seguretat dels ciclistes, reduir els conflictes amb els vianants i millorar la connectivitat dels nous carrils bici.

REORDENACIÓ

   Els nous carrils que s'habilitaran es construiran a la calçada, ha informat el consistori, de manera que l'engegada de cada carril comportarà l'ordenació dels carrers i l'alliberament de les voreres per als vianants.

   Durant 2017, el consistori ha informat que també es licitarà la redacció d'un tercer paquet de carril bici "que permetrà continuar avançant en el desenvolupament de la infraestructura ciclista", ha remarcat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés