Actualizado 10/02/2022 13:17

Barcelona començarà les obres de la superilla de l'Eixample al juny amb quatre eixos verds

Recreació de la transformació del carrer Rocafort
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

Començarà amb els carrers de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i quatre places

BARCELONA, 10 febr. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona començarà les obres de la superilla de l'Eixample al juny amb la transformació dels quatre eixos verds de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borell i les quatre primeres places que preveuen implementar en aquest mandat amb el projecte Superilla Barcelona.

L'alcaldessa, Ada Colau, al costat de la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz; l'arquitecte en cap de Barcelona, Xavier Matilla; i l'arquitecta Carlota de Gispert en representació dels equips guanyadors dels projectes executius, ha presentat aquest dijous en roda de premsa els projectes, que preveuen aprovar aquest mes per, a continuació, licitar les obres.

La previsió del consistori és acabar les obres durant el primer trimestre del 2023, una feina que comptarà amb un pressupost de 52,7 milions d'euros (48,2 per als eixos i 4,5 per a les places) i permetrà guanyar 58.000 metres quadrats d'espai públic per al vianant.

Els quatre primers eixos verds tindran uns criteris comuns d'usos, mobilitat, verd, accessibilitat, paviment, mobiliari i enllumenat amb la intenció que el nou model de carrer sigui únic per a totes les transformacions que es duguin a terme a la ciutat.

Les places es crearan a les cruïlles de Consell de Cent amb Girona i Comte Borrell, que es convertiran en espais cívics i activitats, i a Enric Granados i Rocafort, que seran zones enjardinades que potenciaran el verd i l'estada dels veïns.

A més a més, als quatre eixos apareixeran 31 petites places a les cruïlles amb carrers transversals que seran llocs d'estada i espais de joc infantil i permetran un recorregut a peu continu.

RESTRICCIÓ DE VEHICLES

Només s'admetrà la circulació de vehicles a 10 quilòmetres per hora, fonamentalment dels veïns i els serveis i emergències, ja que els vianants tindran tota la preferència, i els cotxes hauran de girar obligatòriament a cada cantonada sense poder entrar al tram següent d'eix verd.

S'eliminarà l'asfalt i s'utilitzarà el panot (rajola de formigó amb el disseny de la flor de Barcelona) i el granit com a paviment i el verd passarà d'ocupar un 1% a un 12% de la via i es plantaran més de 400 arbres i 7.930 metres quadrats d'espècies arbustives.

El terreny serà permeable per reutilitzar l'aigua de la pluja, els carrers seran accessibles i de plataforma única, i hi haurà més mobiliari urbà i una il·luminació a escala humana amb fanals més baixos i situats al centre.

COLAU: "ÉS EL MILLOR MOMENT"

Colau ha celebrat que "el model de ciutat de futur comença a ser present" i considera que és el millor moment per mirar al futur amb optimisme i accelerar aquesta transformació urbana, que assegura que parteix de l'èxit de la superilla del barri de Sant Antoni.

Per part seva, Janet Sanz ha recalcat la importància d'actuar a l'Eixample, per on passen diàriament 350.000 vehicles, per fer de Barcelona un lloc saludable i sostenible: "Un lloc per a viure, per treballar i per gaudir".

Aquest projecte, que té un horitzó 2030, preveu crear 21 eixos verds (33 quilòmetres) i 21 places a l'Eixample, que generaran 33,4 hectàrees d'espai per a vianants i 6,6 de verd urbà, i se suma a les transformacions que el consistori ha començat a dur a terme en la mateixa línia a l'avinguda Meridiana, la Via Laietana i Pi i Margall, entre d'altres.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés