Publicado 15/03/2018 17:30

Barcelona crea l'Espai de Consum Responsable i actualitza i amplia serveis de l'OMIC

Noves oficines de l'OMIC i Espai de Consum Responsable
EUROPA PRESS

BARCELONA, 15 març (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha creat l'Espai de Consum Responsable, situat al Palau Foronda dels baixos del número 43-45 de la Ronda Sant Pau, com un lloc que acollirà activitats, recursos i propostes des d'una perspectiva de "responsabilitat i consciència".

El primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha explicat en la inauguració que el consistori planteja el consum com una eina social: "Té una dimensió que ens interpel·la com a ciutadans", i ha destacat que les institucions han d'acompanyar els canvis en aquest sector.

L'Espai del Consum Responsable s'emmarca en l'Estratègia d'Impuls al Consum Responsable 2016-2019, sota el nou paradigma de considerar el consum com a part pro-activa del model socioeconòmic, i pretén treballar en xarxa amb iniciatives i entitats ja existents.

Així mateix, s'està elaborant una guia per atendre els dubtes que plantegen nous serveis a l'"alça", com els vinculats a les economies de plataforma (col·laboratives): "Cada vegada hi ha més gent que vol saber de què parlem quan parlem de consum responsable", ha observat Pisarello.

OFICINA D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR

El nou espai inclourà l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) que, després de 30 anys, es renovarà, actualitzarà i ampliarà els serveis que ofereix per promoure un model de consum més conscient, transformador, responsable i sostenible social, ambiental i econòmicament.

Aquest nou enfocament s'adaptarà a noves necessitats i demandes dels consumidors, per la qual cosa assessorarà ciutadans, entitats i organitzacions i empreses i agents amb l'objectiu de reduir l'impacte mediambiental, les desigualtats o les condicions laborals de proveïdors de productes i serveis.

Per oferir un assessorament "específic i inèdit" s'ha elaborat una guia amb consells i drets bàsics, i es preveu que el servei estigui actiu a la fi de 2018, i el comissionat d'Economia Social, Desenvolupament Local i Consum, Álvaro Porro, ha celebrat el nou enfocament "més enllà de la renovació de l'espai físic".

Durant 2017, l'OMIC va atendre 20.082 consultes i 6.509 reclamacions a través d'atenció presencial i telefònica i per Internet, i, del total de reclamacions, 3.155 d'aquestes van ser resoltes amb un resultat favorable per al consumidor i 1.090 van derivar a la Junta Arbitral de Consum de Barcelona (JACB), que n'ha resolt 185.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés