Actualizado 30/05/2018 18:31

Barcelona desplegarà les línies de bus D50, V9 i V33 d'alta capacitat el 25 de juny

Adrià Gomila, Janet Sanz i Enric Cañas
Europa Press

La nova xarxa descarta implantar la D30 per la Diagonal: "El que necessita és un tramvia"

BARCELONA, 30 maig (EUROPA PRESS) -

La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Mobilitat i Ecologia, Janet Sanz, ha explicat que l'Ajuntament i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) desplegaran el 25 de juny tres noves línies de la Nova Xarxa de Bus d'alta capacitat: la línia diagonal D50 i dues verticals, la V9 i la V33.

A una roda de premsa aquest dimecres, Sanz ha destacat que, amb la incorporació d'aquestes tres línies, s'arribarà a les 23 d'altes prestacions, i ha dit que es preveu que, en conjunt, transportin 390.000 viatgers en els dies laborables, prop del 53% del passatge de la xarxa d'autobusos de TMB.

La línia D50 realitzarà el trajecte entre Paral·lel i Ciutat Meridiana, amb les línies de referència 24 (modificada) i les línies 50 i 51 (substituïdes), amb una freqüència de vuit minuts entre les 7 i les 21 hores en dies laborables, i que permet la connexió amb les línies V9, V11 i D20.

En relació a la línia V9, entre Poble Sec i Sarrià, s'ha pres com a referència les línies 41 i 66 (substituïdes), amb una freqüència de vuit minuts de 7 a 21 hores en dies laborables, i que passa per Sant Antoni i la Nova Esquerra de l'Eixample, en un eix que transcorre de pujada per Entença i, de baixada, per Viladomat.

La línia V33, de Fòrum-Campus Besòs a Santa Coloma, té com referència les línies 42 i 143 (substituïdes), i presenta la mateixa freqüència de pas que les dos anteriors, en un eix vertical que connectarà Santa Coloma de Gramenet, Sant Andreu, el Bon Pastor i el Besòs amb Sant Adrià de Besòs i el front marítim.

NOVA LÍNIA 52

La implantació d'aquesta fase comportarà la creació de la nova línia 52, que substituirà part del recorregut de la 50 que no queda cobert per la D50; canvis a la línia 24, que deixarà de realitzar el recorregut entre Paral·lel i plaça Catalunya, així com un canvi en la línia 60, amb un nou traçat per Via Trajana i carrer Santander.

"La nova xarxa d'autobús ja és una realitat. Ofereix menys temps d'espera i de viatge i més freqüència de pas", i ha assegurat que la planificació segueix un plantejament metropolità, i el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha subratllat que mouen més de la meitat dels usuaris amb el 40% dels seus recursos.

El director de mobilitat del consistori, Adrià Gomila, ha explicat que a la tardor d'aquest 2018 s'implantaran les cinc línies que falten de la nova xarxa, i que va acompanyada de 9,5 quilòmetres de nous carrils, set semàfors exclusius per a busos, actuacions en 115 parades i renovació de voreres per 733.329 euros.

Gomila també ha afirmat que iniciaran una campanya l'11 de juny per oferir detalls del desplegament d'aquestes tres línies i de tots els canvis associats amb informadors en parades, busos, centres d'atenció primària (CAP) i hospitals, així com en casals d'ancians i en busos de les línies afectades.

DISSENY FINAL

El disseny final de la Nova Xarxa de Bus de l'Ajuntament no contempla cap línia d'alta capacitat per l'avinguda Diagonal, i Sanz ha defensat la implantació del tramvia malgrat el rebuig del ple: "El que necessita la Diagonal és un tramvia i això no se substitueix per un autobús".

Gomila ha opinat que hi ha moltes formes d'afrontar aquest debat, i ha recordat que cada grup municipal té el seu punt de vista sobre la necessitat que el tramvia passi per tota l'avinguda: "No passarà molt temps fins que hi hagi millores a la Diagonal".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés