Publicat 29/03/2023 22:00

Barcelona esbossa la transformació de la Meridiana entre Fabra i Puig i el pont de Sarajevo

Recreació de l'avinguda Meridiana al seu pas pel pont de Ca Dragó.
AJUNTAMENT DE BARCELONA

Els estudis previs plantegen recuperar la rasant original de l'avinguda Meridiana

BARCELONA, 29 març (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha finalitzat els estudis previs per a la transformació del tram de l'avinguda Meridiana entre Fabra i Puig i el pont de Sarajevo, que recorre fins el 2,5 quilmetres i vol "eliminar les barreres" entre Nou Barris i Sant Andreu.

En una roda de premsa aquest dimecres, la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha detallat que la proposta inicial del consistori per a aquest tram persegueix "millorar la connexió entre els barris i reduir el nombre de carrils de circulació".

Ha concretat que el calendari del Govern municipal passa per encarregar el projecte executiu al gener de 2024, per poder encarregar i citar les obres durant el mateix any.

Sobre l'avantprojecte que el proper Govern municipal pot comenar a redactar durant el proper mandat, Sanz ha concretat que aposta per eliminar les "muralles" existents com són la barrera viria i el mur de Sant Andreu, a més de reduir carrils de circulació.

Així mateix, planteja tornar a la rasant original de l'avinguda Meridiana amb la calada d'entrada a cota Nou Barris i la de sortida, a cota Sant Andreu, a través d'aquesta eliminació del mur, i també l'enderrocament del pont de Can Dragó, que Sanz veu com un node "més aviat insegur" actualment.

Aquest desnivell es resol, segons els estudis de l'Ajuntament, amb una mitjana paisatgística amb carril bici i que permet uns passos esbiaixats, en diagonal, per aconseguir els pendents "suaus i accessibles" que permeten creuar l'avinguda i recuperar la connectivitat entre barris.

MÉS ENCREUAMENTS

La titular municipal d'Urbanisme ha destacat la capacitat d'aquestes obres per doblegar els punts d'encreuament d'un costat a l'altre de la via: es proposa passar dels 9 actuals als 18, i reduir la distncia de separació entre ells dels 300 als 130 metres.

Pel que fa a la nova proposta de circulació, s'estableix en sentit entrada un carril bus, dos carrils de circulació i un carril bus VAO, i per al sentit sortida, un carril bus i dos de circulació, reduint un carril per sentit i eliminant la calada segregada en el costat de Sant Andreu.

Janet Sanz també ha subratllat l'augment del verd en tot l'mbit amb 1.200 arbres i amb 50.000 metres quadrats de parterres, en una Meridiana que "deixa enrere el fum, l'asfalt i també el soroll, i passa a ser un espai de vida, més obert, amb aire més respirable".

GESTIONAR ELS BUSOS

En relació amb la circulació dels autobusos per aquesta via d'accés a la ciutat, ha concretat que treballaran amb la Generalitat perqu puguin accedir-hi de forma prioritria, alhora que estudiaran que els temps d'espera d'aquests vehicles es facin en estacions i no al carrer per evitar l'obstrucció que generen.

Ha explicat que, durant els últims vuit anys, l'Ajuntament ha invertit 28 milions d'euros en la transformació de la Meridiana --6 d'ells procedents dels fons europeus Next Generation--, encara que el cost del nou tram de 2,5 quilmetres es calcular en el projecte executiu, ha dit.

En parallel, l'Ajuntament compta amb aprovar de forma definitiva a l'abril el projecte d'obres a l'avinguda des de Felip II i fins a Fabra i Puig, i finalitzar després de l'estiu les obres de la Meridiana fins a Felip II, i preveu finalitzar les obres fins a Felip II a l'estiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés