Publicado 12/08/2020 11:37

Barcelona estrena una web amb recursos per millorar el benestar emocional

Una dona asseguda en un banc al costat d'una maleta, mentre diversos ciclistes passen per darrere, a Barcelona, Catalunya (Espanya), a 28 de juliol de 2020.
Europa Press

   L'Ajuntament amplia les eines per oferir suport psicolgic arran de la Covid-19

   BARCELONA, 12 ago. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Barcelona ha estrenat la web www.barcelona.cat/cabasemocional que ofereix diferents recursos amb l'objectiu d'acompanyar a la població i seguir oferint suport emocional a la ciutadania després de la situació causada pel coronavirus.

   La iniciativa 'Cabs Emocional' acull activitats formatives, trobades telemtiques i recursos digitals com a guies, vídeos i documents, entre uns altres, amb els quals afrontar "les adversitats i el seu abordatge individual i collectiu", ha informat el consistori aquest dimecres en un comunicat.

   El projecte s'ha iniciat amb la collaboració de les entitats i institucions que ja treballen pel benestar emocional de la ciutadania i que conformen la Taula de Salut Mental de Barcelona, i es tracta d'una de les mesures previstes en el pla de xoc per reforar els serveis municipals de salut mental arran de la pandmia dotat amb 1,5 milions.

   Abordar situacions com el dol o la prdua de persones estimades, situacions de sobrecrrega de cures i la convivncia continuada amb persones malaltes o dependents, situacions d'allament físic prolongat, malestar per la prdua de treball i ingressos, sentiments de prdua d'oportunitats, l'ansietat per un futur incert, així com eines per a pares i mares de nens i adolescents.

   Encara que la web es dirigeix a la població en general, est pensada específicament per a dones, persones grans i joves i adolescents, persones que estan afrontant situacions d'especial dificultat derivades de la Covid-19, així com persones actives en xarxes de suport, equips professionals i de voluntariat dels serveis de proximitat.

MÉS DE 14.000 TRUCADES

   Els telfons d'escolta que es van posar a disposició de la ciutadania durant la pandmia, com el servei psicolgic impulsat conjuntament amb el Collegi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), el telfon de l'Esperana, el telfon de suport psicolgic a personal social i sanitari de la Fundació Galatea o bé el de suport a personal autnom i treballadores de la llar han rebut més de 14.000 trucades.

   El 72% de les persones ateses han estat dones i el 58% tenen entre 40 i 69 anys; a més, s'han fet més de 700 atencions a través dels serveis dirigits a joves com l'Aquí T'Escoltem', el Centre per a Famílies Adolescents i el Konsulta'm.

   Les enquestes fetes per l'Oficina Municipal de Dades recullen que la meitat de les persones han sentit el confinament com alguna cosa molt o bastant dura i fins a un 15% ho han passat en solitud.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés