Publicado 11/03/2017 11:09

Barcelona implanta un nou model de teleassistència per als propers tres anys

   El nou contracte preveu passar dels 10,3 milions als 12,2 milions d'euros en 2019

   BARCELONA, 11 març (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Barcelona ha implantat un nou model de teleassistència aquest 2017 "més personalitzat i amb més prestacions" coincidint amb l'inici d'un nou contracte d'assignació del servei per als propers tres anys, que se li ha concedit a la companyia Tunstall Televida, ha informat aquest divendres en un comunicat.

   Segons el consistori, no només s'han dissenyat millores per oferir una atenció més personalitzada, sinó que també es pretén augmentar el nombre de dispositius de seguretat instal·lats a les llars i el nombre d'unitats que es desplacen físicament els domicilis en cas que es detecti una emergència, xifrant en 91.000 les persones ateses l'any passat.

   Entre les novetats, que ja s'han començat a comunicar als usuaris per carta, es troba l'establiment de tres nivells d'atenció que determinarà la freqüència de les trucades de seguiment que faran els professionals del centre d'atenció del servei per "evitar ser invasius i no interferir en la vida quotidiana dels usuaris", ha remarcat l'Ajuntament.

   Les prestacions que s'oferien abans del nou model eren les mateixes per a tots els usuaris, i molts d'ells van manifestar "no necessitar un seguiment tan intensiu", ha explicat el consistori, mentre que uns altres reclamaven més atenció.

   L'assignació de cada nivell d'atenció es farà en funció del seu estat de salut, relacions socials i impacte de les cures, que serà determinat per un equip de professionals de teleassistència.

   L'objectiu d'aquesta precisió per nivells d'atenció té com a objectiu adequar les prestacions tecnològiques a cada usuari, ja que, per exemple, les persones que necessitin més assistència precisen de detectors de fum i altres dispositius per augmentar la seva seguretat.

RESPONSABILITAT

   La tinent d'alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha assegurat que cuidar dels altres "ha de ser una responsabilitat col·lectiva", afegint que la cura és un ben comú perquè sense ella la societat no funcionària, ha precisat.

   "Estem fent possible un envelliment més autònom i de més qualitat", ha dit Ortiz en una visita a un pis de dues persones que utilitzen el servei de teleassistència.

   Una altra de les millores engegades és la incorporació de nous dispositius de suport a les unitats de control remot diferenciats dels tradicionals collarets, incorporant així polseres i pinces que tenen el mateix funcionament.

   També està previst la instal·lació de fins a 19.000 detectors de fum a les llars i 10.000 detectors més per a les persones més vulnerables que, a més del fum, puguin avisar de fuites de gas.

AUGMENT DEL PRESSUPOST

   Aquestes millores suposen un increment de Pressupost destinat a la teleasistencia que pot arribar fins als 12,2 milions d'euros en 2019, superant així els 10,37 milions pressupostats en 2016 per als usuaris necessitats.

   L'Ajuntament ha assegurat que el nou model de teleassistència seguirà estant actiu les 24 hores del dia de manera gratuïta, i que pretén desplegar-ho progressivament fins a la seva implementació "total" en 2017.

   "Els canvis introduïts serviran per adequar millor el servei a la diversitat de la població", ha admès Ortiz, que ha recordat que es tracta d'un servei al que pot accedir qualsevol persona que ho demani i compleixi els requisits, sense la necessitat d'entrar en llista d'espera.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés