Publicat 27/08/2022 15:34

Barcelona impulsa una Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana Social per reduir la bretxa digital

Archivo - La tinent d'alcalde de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona, Laura Pérez
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Desenvolupa un sistema d'intelligncia artificial per agilitar la gestió en l'atenció social

BARCELONA, 27 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha engegat una prova pilot de l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana Social (OVACS) per reduir la bretxa digital evitant desplaaments "innecessaris" i un sistema d'intelligncia artificial (IA) per donar suport a les decisions dels treballadors socials i reduir les hores de gestió.

La tinent d'alcalde de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona, Laura Pérez, ha explicat en unes declaracions als periodistes aquests dos projectes, que s'emmarquen en una mesura de govern i persegueixen els objectius de millorar la resposta als diferents problemes socials i facilitar l'accés de la ciutadania als serveis socials.

La prova pilot de l'OVACS que va comenar al juliol s'implementar fins al 31 de desembre amb una durada de sis mesos al Centre de Vida Comunitria de Trinitat Vella i donar servei als barris de Sant Andreu, Baró de Viver, Trinitat Vella i Bon Pastor.

Les persones que es dirigeixin a aquest punt es connectaran per videoconferncia amb professionals de diferents serveis repartits per la ciutat i podran demanar informació general i recollir documents, iniciar els trmits de la llei de dependncia, demanar el servei de teleassistncia per a persones més grans de 75 anys, i tramitar prestacions de serveis socials o la T-Usual bonificada.

La gerent de l'rea de Drets Socials de l'Ajuntament, Laia Claverol, ha destacat que aquest servei permet presentar la documentació en un mateix punt i queda incorporada al professional, evita el trasps d'informació, els desplaaments "innecessaris", i facilita més d'un trmit de diferents oficines en un únic punt.

INTELLIGNCIA ARTIFICIAL

Quant al sistema Demandes, Problemes, Recursos (DPR), és un sistema de suport a les decisions que prenen els professionals de l'atenció social quan assisteixen un usuari, basat en eines d'IA que s'ha construt a partir de la lectura "anonimitzada" de més de 300.000 entrevistes socials.

Aquest sistema possibilita que un professional, mentre est fent una entrevista, registri la informació i el mateix sistema emet tots els recursos disponibles per donar resposta a aquesta persona: "Facilita un primer nivell de resposta, i acaba de completar el pla de treball per a la família", ha destacat Claverol.

Laura Pérez ha destacat aquest projecte de consum "intern" i ha assegurat que est donant molt bons resultats perqu creu que, sovint, el treballador social dedica molt temps a la gestió i a la cerca de respostes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés