Actualitzat 16/08/2022 14:22

Barcelona inicia les obres de la superilla de l'Eixample

La tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona Janet Sanz, i el regidor del districte de l'Eixample Pau Gonzàlez
EUROPA PRESS

Comporten afectacions de circulació, tot i que es garanteix un carril per a serveis i vehicles d'emergència

BARCELONA, 16 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat aquest dimarts les obres estructurals de la superilla de l'Eixample, amb la transformació dels quatre eixos verds de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i les quatre primeres places del pla Superilla Barcelona.

Ho ha dit aquest dimarts en declaracions als periodistes la tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat del consistori, Janet Sanz, acompanyada del regidor del districte de l'Eixample, Pau Gonzàlez, que han recordat que les obres comportaran 58.000 nous metres quadrats d'espai públic per al vianant.

Sanz s'ha referit a aquestes actuacions com "un abans i un després" en la manera de transformar els carrers de la ciutat, que posen al centre els reptes del segle XXI, segons ella.

Les obres, amb un pressupost de 52,7 milions d'euros, es faran de manera simultània als quatre carrers, es preveu que durin vuit mesos i comportaran afectacions de circulació.

AFECTACIONS

Des de finals d'agost els vehicles que accedeixin a aquesta zona no podran circular dos trams seguits pels eixos verds, sinó que hauran de girar a cada illa, i les futures places no es podran travessar com fins ara, sinó que els vehicles estaran obligats a girar.

No obstant això, a cada carrer es treballarà per meitats, per la qual cosa no s'ocuparan simultàniament els costats mar i muntanya i en tot moment es garantirà un carril perquè veïns, serveis, vehicles d'emergència i bicicletes puguin cirtcular per tot l'eix vial seguit.

La vorera estarà lliure per als vianants i també es podrà accedir a porteries, guals i aparcaments i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Als carrers Consell de Cent i Girona es retirarà el carril bici per establir un model de mobilitat final dels dos eixos, on serà possible el pas de bicis però respectant la prioritat dels vianants.

Tot i que les bicicletes podran anar pel tram central dels dos carrers, els carrils bici alternatius seran els de València i Gran Via en el cas de Consell Cent, i els de Roger de Llúria i Pau Claris en el cas de Girona.

ALTRES QÜESTIONS

Les zones de càrrega i descàrrega se situaran als carrers transversals dels eixos (hi haurà més de 50 places noves repartides en 14 carrers transversals) i si les fases d'obra ho permeten també es contempla habilitar zones en els mateixos eixos.

També es pintaran 270 noves places de motos repartides en nou carrers transversals i mentre durin les obres s'establiran recorreguts de vianants amb visibilitat, que estaran degudament senyalitzats, i es minimitzarà tant com sigui possible el temps d'afectació a les terrasses.

A mitjans de juliol va començar una primera fase de les obres, amb tasques inicials i preparacions sense afectacions, per resituar els serveis principals, i per a aquesta nova fase s'han contractat 10 lots d'obra que treballaran alhora.

El vocal d'Urbanisme de l'Associació de Veïns i Veïnes de l'Esquerra de l'Eixample, Xavier Rius, ha celebrat l'inici de les obres, que viu com una "victòria del moviment veïnal", i el president de l'Associació de Veïns de la Dreta de l'Eixample, Jaume Artigues, ha dit que fins ara la Dreta de l'Eixample no tenia cap plaça de relació comunitària.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés