Publicat 29/10/2022 10:57

Barcelona integrar llambordes i vies del tramvia antics als carrer de Girona i Enric Granados

Archivo - Les vies de l'antic tramvia de Barcelona que han quedat al descobert amb les obres de la superilla de l'Eixample
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA - Archivo

BARCELONA, 29 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona integrar a diferents punts del carrer Girona i de la plaa Enric Granados 6.000 metres quadrats de llambordes antigues, i a l'eix de Girona entre el carrer Diputació i la Gran Via 45 metres d'antigues vies del tramvia.

La tinent d'alcalde d'Urbanisme de Barcelona, Janet Sanz, ha explicat en unes declaracions als periodistes que han treballat per integrar les restes s'han trobat durant les obres dels quatre nous eixos verds de la superilla de l'Eixample per "recuperar memria i patrimoni i "posar-ho al servei dels carrers del segle XXI".

Sanz ha explicat la prova amb bons resultats que han fet al costat de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) perqu la recuperació de les llambordes garanteixi l'accessibilitat dels carrers.

Un taller especialitzat les tallar, les deixar llises i hi aplicar una tcnica perqu no rellisquin, a trams que se situaran, a més d'entre Gran Via i Diputació, entre Valncia i Mallorca, a tots els xamfrans de l'eix verd, i a la plaa d'Enric Granados.

Quant a la integració de les vies del tramvia al carrer Girona entre Diputació i la Gran Via, es pavimentaran amb llambordes llises recuperades i s'hi inclour vies anivellades per no generar relleixos.

El regidor Joan Ramon Riera, responsable de l'IMPD ha dit que en resposta al repte demogrfic volen fer la ciutat 100% accessible i ha destacat la importncia de "treballar bra a bra" amb les entitats de persones amb discapacitat.

EMERGNCIA CLIMTICA

A més, la responsable municipal d'Urbanisme ha dit que aquesta mesura de recuperació patrimonial també és positiva en un context d'emergncia climtica, inflació i falta de materials, perqu reaprofita materials: "Hi ha camí per fer".

Sanz també ha recordat que en els anys 60 es van comenar a asfaltar els carrers en detriment de les vies empedrades, "producte d'aquesta preeminncia del vehicle privat" del segle XX i que els cotxes poguessin circular i aparcar, ha valorat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés