Actualitzat 17/12/2013 22:19

Barcelona preveu tenir al 2014 la meitat de la nova xarxa de bus implantada

Bus híbrido biarticulado de la nueva red (H12) y uno convencional en Gran Via
EUROPA PRESS

TMB preveu portar l'H8 fins al Bon Pastor i estudiarà estendre el V3 per la Zona Franca

BARCELONA, 21 nov. (EUROPA PRESS) -

El primer tinent d'alcalde de Barcelona i responsable de Mobilitat i Seguretat, Joaquim Forn, preveu acabar el 2014 amb la meitat de la nova xarxa d'autobús implantada, de manera que ja estaran en marxa unes 14 de les 28 línies previstes, i transportaran el 40% del passatge dels busos urbans de la capital catalana.

Ho ha dit aquest dijous a la Comissió de Seguretat i Mobilitat en un debat sobre la implantació de la segona fase de la nova xarxa que va començar dilluns passat, quan es van arribar a les 10 línies, i després que Joaquim Mestre (ICV-EUiA) hagi demanat que les línies que falten es posin en marxa al mateix temps, el que Forn rebutja per criteris tècnics.

El també president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha reiterat que la companyia preveu allargar el recorregut de l'autobús H8 (Camp Nou-La Maquinista) fins al barri del Bon Pastor, tot i que encara no hi ha calendari, i estudiarà l'extensió del V3 (Zona Franca-Can Caralleu) fins als polígons de la Zona Franca per beneficiar els treballadors.

Es tracta d'una demanda que li han traslladat els grups de l'oposició, d'acord amb demandes de l'associació de veïns del Bon Pastor i de la secció sindical d'UGT en TMB bus, i que en el cas de la de barri s'ha aprovat atendre-la mitjançant una proposició del PSC que ha comptat amb el suport de l'oposició en bloc i l'abstenció del Govern municipal de CiU.

Forn ha justificat la seva abstenció adduint que no estan en contra de l'extensió, però ara com ara amb l'H8 s'ha substituït la línia 15 i ja s'ha allargat el seu recorregut de l'Hospital de Sant Pau fins al centre comercial de La Maquinista, però ha recordat que els recursos són limitats i per aconseguir-ne han de modificar altres serveis, ja que per cada augment de recorregut es necessiten més busos.

L'oposició dóna suport a la nova xarxa, però troba a faltar més informació als barcelonins i atendre les reivindicacions veïnals, també en punts com el Poblenou, que ha vist la línia 41 escurçar-se; sobre això, el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha reivindicat que si han mantingut aquesta línia fins al cementiri és per demanda veïnal.

A la comissió, el director de serveis de prevenció de l'Ajuntament, Josep Maria Lahosa, ha presentat la primera auditoria de gènere del consistori per incorporar aquesta perspectiva en la gestió de la ciutat i l'espai públic, i aposta per incorporar elements al carrer que millorin la percepció de seguretat de les dones, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés