Actualitzat 21/10/2015 19:10

Barcelona reclama a Adif mobilitzar 140 milions per acabar La Sagrera el 2020

Acorda activar les obres del col·lector de la rambla Prim necessàries per seguir amb l'estació

BARCELONA, 21 oct. (EUROPA PRESS) -

La tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha avisat aquest dimecres que no es podrà acabar l'estació de La Sagrera abans del termini marcat el 2020 si el Govern espanyol no accelera les inversions i si Adif no mobilitza 140 milions d'euros.

A la comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, ha destacat que Adif ha rebut 225 milions d'euros per a l'estació, i que només n'han executat 85, i ha insistit: "Tal com va el ritme de desenvolupament de les obres, no tindrem temps d'arribar al 2020 si no hi ha un canvi radical".

A petició de C's, Sanz ha explicat que el Govern espanyol va assegurar a l'Ajuntament que desencallaria les obres a començaments d'octubre, una cosa que ha assegurat que no ha passat, i ha garantit que seguiran sent "molt exigents".

Sanz ha destacat que l'Ajuntament ha arribat a un acord amb Adif per activar al novembre les obres del col·lector de la rambla Prim, necessàries per construir l'estació, ja que han de portar a terme un nou traçat del col·lector perquè l'actual emplaçament interfereix amb la futura disposició de les vies ferroviàries i la urbanització de l'entorn.

Les obres de La Sagrera es van adjudicar per valor de 787,5 milions d'euros, dels quals se han adjudicat 389 (el 49,4%), i l'aportació d'Adif ha estat de 255 milions, mentre que la de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (Bsav) ha estat de 133,9.

"FERIDA URBANA"

La tinenta d'alcalde ha demanat responsabilitat a tots els grups municipals per reclamar junts al Govern espanyol que s'acabin les obres de La Sagrera, "tenint en compte l'impacte que aquesta ferida urbana representa".

L'edil de C's Santiago Alonso, que ha demanat la compareixença, ha criticat la "falta de coordinació entre les administracions" en aquest assumpte, i ha demanat elaborar propostes per solucionar-la.

El regidor de CiU Jordi Martí ha destacat que en els últims dos anys les obres han funcionat "al ralentí", i ha demanat al Govern d'Ada Colau que detalli si té un model alternatiu per finançar i acabar l'estació.

Jordi Coronas (ERC) ha sostingut que Barcelona ha "fet el beneit" amb les seves reclamacions al Govern espanyol, ja que assegura que aquest no té cap intenció de desencallar les obres de La Sagrera.

L'edil socialista Daniel Mòdol ha demanat al Govern de Colau que busqui un model alternatiu de finançament de les obres que descartin les plusvàlues generades per l'explotació de 22.000 metres quadrats de superfície comercial.

Javier Mulleras (PP) ha defensat que el Govern espanyol del PP va desencallar la inversió de l'estació, que ha dit que havia estat "paralitzada durant sis anys" per l'executiu del PSOE, i ha destacat que s'ha avançat tot i que no suficientment.

La líder municipal de la CUP, Maria José Lecha, ha recordat que la formació està en contra de l'Alta Velocitat perquè considera que només beneficia un sector i "no respon a les necessitats quotidianes".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés