Publicat 30/12/2017 12:55

Barcelona, reconeguda per la digitalització dels serveis de l'aigua

   BARCELONA, 30 des. (EUROPA PRESS) -

   L'Observatori dels Serveis Urbans (OSUR) ha reconegut la implementació de l'aplicació de l'Oficina en xarxa per als usuaris del servei d'aigües a Barcelona, dins de la categoria de subministrament d'aigua.

   Segons ha informat l'Observatori en un comunicat, ha premiat la implementació i extensió de l'ús de la 'app' de l'Oficina en xarxa de l'empresa mixta metropolitana a Barcelona.

   Aquesta permet a l'usuari, a més de visualitzar les factures i efectuar pagaments, rebre avisos d'afectacions al servei, d'excés de consum, de possibles fugides, entre altres.

   Es tracta que la tecnologia "transformi l'experiència de l'usuari" del servei públic, simplificant i agilitant els tràmits, fent-los de forma més eficient, segura i còmoda i donant-li tota la informació del seu interès en temps real.

   L'Observatori ha reconegut la "voluntat d'excel·lència" en la prestació dels serveis públics municipals a diferents ciutats a partir de fets concrets que suposen un salt qualitatiu en la qualitat, en l'eficàcia o en l'eficiència del servei prestat, a la seva equitat i sostenibilitat.

   Així mateix, cada trimestre assenyalarà els intents d'avançar cap a l'excel·lència en la prestació dels serveis públics de les principals ciutats i pobles d'Espanya, i per contra, posarà en la picota aquells fets que manifestin degradació i mal acompliment del servei.

   Per a la selecció s'han estipulat cinc categories: transport públic, subministrament d'aigua, recollida d'escombraries, neteja viària i cura de parcs i jardins.

   El director general d'OSUR, Ramiro Aurín, ha considerat que "augmentar la consciència del ciutadà sobre el servei que se li presta i millorar la seva experiència amb el mateix genera nivells nous d'informació que, a través de l'anàlisi big data, realimenta el sistema així com augmenta la seva eficàcia i eficiència enfocades a l'usuari".

   Sens dubte, "la ciutat sàvia" es desenvoluparà a partir d'aquesta comunió amb els seus ciutadans, aportant-los informació que els faci subjectes del servei, i per això caldrà desenvolupar i implementar tecnologies com aquesta app i la gestió de dades que hi ha darrere, ha valorat.

BARÒMETRE

   Precisament en l'I baròmetre OSUR, en el qual es mesura la satisfacció dels serveis urbans per part dels ciutadans, un 68% dels barcelonins enquestats es mostraven satisfets amb el servei de subministrament d'aigua, sent aquest el servei públic més valorat.

   A més de Barcelona, en el costat positiu, entre altres nous, Pamplona ha estat reconeguda per la "extraordinària percepció" que tenen els seus habitants dels serveis públics municipals, detectada a través del baròmetre OSUR i molt especialment de la neteja viària.

   En el cas d'Alacant, la ciutat ha estat reconeguda en dos apartats: el de transports públics per la implantació d'un model de mobilitat intel·ligent, així com a l'apartat de subministrament d'aigües, per convertir-se en un referent mediambiental en matèria de regeneració d'aigua.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés