Publicat 20/03/2023 13:27

Barcelona redacta el projecte executiu de la segona fase de la unió del tramvia per la Diagonal

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el conseller de Territori de la Generlitat, Juli Fernández; la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz; i el secretari general de Territori de la Generalitat, Joan Jaume
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

L'Ajuntament preveu que el primer tram entre Glries i Verdaguer estigui operatiu el 2024

BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona i l'Autoritat del Transport Metropolit (ATM) han adjudicat la redacció del projecte executiu de la segona fase de la unió del tramvia per l'avinguda Diagonal, entre Verdaguer i Francesc Maci, que encadenar amb les obres de la primera fase entre Glries i Verdaguer que ja s'estan duent a terme actualment.

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernández, han visitat aquest dilluns les obres del tramvia i d'urbanització de l'entorn, que avancen amb el muntatge de la via i la installació de les primeres marquesines.

També hi han anat la segona tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz; el secretari general de Territori de la Generalitat, Joan Jaume; i el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas.

Una cop adjudicat el projecte executiu de la segona fase, l'equip guanyador ja treballa en la redacció de la proposta, amb la previsió d'acabar-la a principis del 2024, quan s'acabin les obres de la primera fase, perqu un "tram encavalqui amb l'altre al marge de les cites electorals", ha puntualitzat Colau.

Quant al calendari, l'Ajuntament preveu que la urbanització de l'entorn estigui ellestida el 2023, que a principis del 2024 s'acabi la infraestructura de les vies, i que "en un any" el tramvia entri en funcionament entre Glries i Verdaguer, ha detallat Sanz.

"ICONA DE LA BARCELONA DEL SEGLE XXI"

Colau ha destacat que es tracta d'una obra "de sentit comú" que permetr arribar de la plaa de les Glries fins al passeig Sant Joan en set minuts, amb 20.000 usuaris addicionals (en el cas del primer tram) i de Glries a Francesc Maci en 15 minuts.

També ha destacat que quan la unió del tramvia estigui ellestida es duplicaran el nombre d'usuaris diaris, i passaran dels 100.000 als 220.000, i ha defensat que és una modalitat de transport cmoda, accessible, més silenciosa i no contaminant: "Ser una icona de la Barcelona del segle XXI, de la Barcelona del futur".

EL "COMPROMÍS" DEL GOVERN

Per la seva banda, Fernández ha destacat el "compromís" del Govern amb la infraestructura que, segons ell, transformar la vida de la gent i respon a la realitat actual per fer front al canvi climtic mitjanant alternatives de transport.

"Si no hi som tots, no passa, i el més positiu és que hi som tots. I aix és una de les bones notícies", ha destacat quant al compromís de totes les administracions.

PRIMERA MARQUESINA

Pel que fa a les obres de la primera fase, aquesta setmana s'ha acabat la installació dels primers mduls de la primera marquesina de la futura parada de Sicília i, una cop iniciades les operacions de muntatge, aquest dilluns s'han dut a terme les primeres soldadures de carril per fixar les futures vies.

També est previst que a l'abril es rebin els primers segments del tercer carril del sistema d'alimentació contínua per terra (ACT) per executar la plataforma del tramvia en els trams de les crulles viries, de manera que l'energia d'alimentació ser captada per captadors que s'installin sota els tramvies en lloc de la clssica línia aria de contacte.

Les obres de la primera fase inclouen la creació de tres noves parades: Sicília, Monumental i Verdaguer, i un nou intercanviador a les Glries; i el tramvia connectar amb les línies de metro L1, L2, L4 i L5, i 13 línies d'autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i les línies del Trambess.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés