Publicado 04/10/2022 18:57

Barcelona vol potenciar la província com una destinació turística implicant nous sectors

El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, en la convenció Turespaña
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

L'Ajuntament proposa un pacte per millorar la qualificació de les ocupacions turístiques

BARCELONA, 4 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comer i la Diputació de Barcelona volen potenciar la capital catalana com una destinació turística, focalitzada cap a l'economia del visitant implicant nous sectors i la ciutadania en la promoció turística.

Per aix implementaran l'Estratgia de Marqueting Turístic de la Destinació Barcelona (EMTDB), elaborada conjuntament per les tres administracions el 2018, aturada per la pandmia i que dilluns van presentar en la convenció de Turespaña, han informat aquest dimarts en un comunicat.

La finalitat de l'estratgia és millorar la qualitat de vida dels residents, a més del posicionament de la ciutat i la competitivitat de les empreses del sector, i planteja els principals reptes a assolir en l'economia del visitant, a més de propostes de carcter estratgic.

Així, estableix el relat de la promoció turística de la ciutat d'acord amb la cultura, la identitat, el benestar, la ciutadania, la intelligncia, l'emprenedoria, la globalitat i la capitalitat.

COHESIÓ TERRITORIAL

Pel regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, la descentralització del turisme ha d'anar més enll de la ciutat i per aix ha defensat que amb el concepte de destinació volen "collaborar a cohesionar socialment i econmicament el territori i desenvolupar nous imaginaris turístics".

La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha sostingut que l'estratgia ha de ser la guia que estableixi com es desenvolupen les sinergies entre la ciutat i les comarques de Barcelona.

Per la seva banda, el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, considera una oportunitat que la capital catalana treballi amb el territori, per veu necessari "identificar bé el producte turístic i acompanyar les empreses".

OCUPACIONS TURÍSTIQUES

Aquest dimarts, Marcé ha obert la segona jornada de la convenció amb una ponncia en la qual s'han analitzat els reptes de gestió del turisme i en qu ha proposat un pacte per a la requalificació laboral del sector que inclogui el món de la formació.

"Des de l'FP fins a l'especialitzada, les patronals, els sindicats i que tingui centralitat en les polítiques de promoció econmica i creació d'ocupació de qualitat a escala nacional", ha precisat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés