Actualitzat 17/12/2013 21:32

El BCD demana a Mas potenciar la marca Barcelona per atreure talent i inversió

El pte de BCD P.Herrera y el pte de la Generalitat A.Mas en la Generalitat
RUBEN MORENO

L'entitat i la Generalitat aposten per liderar disseny i innovació a Europa

BARCELONA, 7 oct. (EUROPA PRESS) -

La Comissió executiva de Barcelona Centre de Disseny (BCD) ha exposat aquest dilluns a una reunió amb el president de la Generalitat, Artur Mas, la necessitat de potenciar la marca Barcelona com un segell de valor per als productes i serveis exportats, i convertir així la capital catalana i la resta de Catalunya en un "pol d 'atracció de talent i innovació".

En un comunicat, el BCD ha explicat que en la trobada --celebrada al Palau de la Generalitat i emmarcat en els actes del 40 aniversari de l'entitat-- s'han exposat les línies estratègiques que està impulsant el BCD amb l'objectiu d'incloure el disseny en la política d'innovació de Catalunya.

Entre els temes que s'han tractat destaca la creació per part del BCD del primer Centre d'Integració de Valor del món, que té per objectiu "incrementar la implementació real d'innovacions sistèmiques" per millorar la productivitat de les empreses, incrementar el valor afegit brut de Catalunya, i potenciar la creació de llocs de treball de qualitat, tot això amb el disseny com element clau.

El president del BCD, Pau Herrera, ha apuntat que, amb aquest projecte, al qual Artur Mas ha donat el seu suport, Catalunya té l'oportunitat de ser pionera mundial en aquest tipus de centres i de "liderar l'experiència real de posar el disseny al centre de la innovació".

EUROPA

Mas també ha conegut de primera mà els àmbits prioritaris anunciats fa poc per la CE a l''EU Action Plan of Design Driven Innovation', amb el qual pretén "potenciar el disseny en les polítiques d'innovació".

L'edifici Disseny Hub Barcelona --del qual BCD és membre dels òrgans de govern-- també ha centrat els continguts de la cita, on s'ha destacat la importància d'aquest nou espai com actiu que "ha de contribuir a la dinamització econòmica, social i cultural de la ciutat".

Una altra de les prioritats actuals del BCD és posar en contacte oferta i demanda, i, en aquest marc, ha ressaltat el paper del MID Mercat d'Idees Disseny, una plataforma que anualment connecta emprenedors i 'startups' amb empreses i potencials inversors.

COMPETITIVITAT

Herrera ha assegurat que aquelles economies que basen el seu potencial en la innovació i el coneixement, també aposten "de manera clara" pel disseny com a factor de competitivitat empresarial.

"Catalunya té talent, infraestructures, i amb unes indústries creatives potents i reconegudes", ha afegit el president de BCD, que ha animat a aprofitar aquests actius per posar-los al servei del teixit empresarial i industrial del país.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés