Actualitzat 01/03/2013 15:58

BCL vol impulsar Barcelona com el pol logístic europeu amb l'ajuda del sector privat

Miembros del Comité ejecutivo de BCL
EUROPA PRESS

Reclama el Corredor Mediterrani per augmentar el transport de mercaderies


BARCELONA, 1 març (EUROPA PRESS) -

L'associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL), integrada per un centenar d'empreses, ha aprovat aquest divendres en assemblea convertir-se en un 'lobby' per convertir la capital catalana el pol logístic de referència del sud d'Europa amb una implicació més gran del sector privat.

Per a això, el president de BCL, Jordi Cornet, ha explicat en roda de premsa que el comitè executiu s'ha ampliat fins a 30 membres --queden nou vacants per cobrir-- procedents del sector industrial i logístic, i s'han aprovat uns nous estatuts.

Així, s'ha nomenat vicepresidents executius el director general de Damm, Enric Crous, i al vicepresident de Relacions Governamentals i Institucionals de Seat i del Grup Volkswagen a Espanya, Ramón Paredes, mentre que la direcció general l'ocupa Santiago Bassols.

També s'han incorporat al comitè altres directius com el director general de Mercabarna, Josep Tejedo; el de Meroil, Josep Maria Massanella; el de la Fundació Mobile, Ginés Alarcón; el de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà i el vicedegà del Cos Consular de Barcelona, Josep Maria Calmet.

Segons Cornet, BCL treballarà juntament amb l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l'Estat per incrementar el transport ferroviari de mercaderies sobre el de carretera, cosa per al que ha recordat són fonamentals el Corredor Mediterrani i els consegüents accessos ferroviaris als ports de Barcelona i Tarragona.

Parets ha sostingut que BCL és "el punt de partida del repte de la logística del futur", cosa que va molt unida a l'exportació, i ha indicat que Seat exporta el 80% de la seva producció --amb gran pes dels països emergents--, per la qual cosa la logística és molt important no només per reduir costos sinó també per ser més competitius.

Crous ha destacat que convertir Barcelona en el pol logístic de referència és "estratègicament important" per a la companyia, ja que Damm té una clara vocació exportadora, i ha considerat que la capital catalana ha d'aprofitar els avantatges que li aporten la seva situació geogràfica.

INTERNACIONALITZACIÓ

Una altra de les prioritats és la internacionalització: "Volem que les empreses i el Cos Consular de Barcelona ens ajudin que el Port de Barcelona, l'Aeroport i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) es converteixin en el pol logística del sud d'Europa, i arribi a París i Ginebra", ha sostingut Cornet, que també és delegat especial de l'Estat al CZFB.

Ha recalcat que BCL treballarà per impulsar la càrrega aèria de l'Aeroport de Barcelona, per la qual cosa una comissió farà quatre estudis sectorials sobre automoció, tèxtil i moda, productes farmacèutics i productes peribles, i alhora treballarà amb les instal·lacions aeroportuàries per a promocionar la marca Barcelona Airport Càrrec, cedida per AENA a BCL.

Altres comissions s'encarregaran de gestionar la formació, la tecnologia i la distribució alimentària, ja que Cornet també ha destacat que el clúster alimentari català és un dels més importants d'Europa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés