Actualitzat 22/06/2013 13:18

La BCN Design Week supera els 5.000 assistents en la seva edició 2013

El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, visita la BCN Design Week 2013
BCD BARCELONA CENTRE DE DISSENY

BARCELONA, 22 juny (EUROPA PRESS) -

La BCN Design Week, organitzada cada any pel BCD Barcelona Centre de Disseny, ha clausurat aquest divendres la seva edició 2013 després de rebre més de 5.000 visitants, i de tenir la participació de 1.500 empresaris i professionals en les 70 activitats ofertes.

En un comunicat aquest dissabte, l'organització ha destacat que l'edició d'aquest any --emmarcada en el 40 aniversari de BCD-- ha suposat "una mirada cap al futur" a través del disseny amb l'objectiu de trobar respostes als reptes que haurà d'afrontar la societat les pròximes dècades en àmbits com el consum, l'hàbitat, la salut i l''ecodisseny'.

Per primera vegada la BCN Design Week s'ha celebrat durant el mes de juny amb una durada d'onze dies que han donat el tret de sortida a la tercera edició del Barcelona Design Festival, que aquest any s'allargarà de l'onze de juny a l'onze de juliol.

Una altra de les novetats de l'edició 2013 ha estat que gran part de les activitats han tingut lloc a les instal·lacions del Disseny Hub Barcelona, "el nou espai de referència del disseny" de la capital catalana.

ACTIVITATS

Entre les activitats han destacat el congrés 'Leading Businessestowards 2050' --amb la participació d'experts de "prestigi internacional"--, l'EcoDesing Day, el Fòrum d'Inversió de les Indústries Creatives del MID, i el Design Services Market.

Sota el nom 'País Convidat: Països Baixos' s'han programat diversos esdeveniments per donar a conèixer l'estat actual del disseny en aquest país, compartir coneixement, i generar oportunitats de negoci entre empreses i professionals locals i holandesos.

Destaquen les exposicions 'Dutch Bike', 'Zitten by Piet Hein Eek', i 'Urban Living Room', de les quals la primera seguirà oberta fins al 25 de juliol.

VENTALL AMPLI

Un dels objectius de BCN Design Week 2013 ha estat ampliar el seu abast per arribar a un gran ventall de públic, més enllà dels empresaris i professionals.

Amb aquesta intenció s'han celebrat els tallers infantils BDW Kids, els BDW Labs --activitats sobre diferents temàtiques dirigides "al públic en general"--, els BDW Circuits --itineraris amb visites a diferents punts del sector del disseny de la ciutat--, i diverses exposicions.

A més, per primera vegada ha comptat amb un programa OFF BDW amb 40 activitats paral·leles organitzades per empreses, entitats i altres agents de la ciutat.

L'acte de clausura --el 'Pecha Kucha Design'-- s'ha celebrat a l'antiga fàbrica d'Estrella Damm, una trobada "interdisciplinària i creativa, en un espai d'interacció on deu creatius de Barcelona han mostrat els seus projectes més inspiradors".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés