Actualitzat 06/02/2015 15:15

El Bicing elèctric comença la segona fase de prova amb 46 estacions i 4.000 usuaris

Bicicleta del Bicing eléctrico
Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

Trias defensa la ubicació de terminals en aparcaments subterranis per evitar robatoris

BARCELONA, 6. (EUROPA PRESS)

Barcelona ha posat en marxa aquesta setmana la segona fase de la prova pilot del Bicing elèctric, que s'allargarà fins al 2017, amb 46 estacions, 300 bicicletes i una previsió de 4.000 usuaris, 2.500 més que en la primera fase.

   En la seva presentació aquest divendres, l'alcalde, Xavier Trias, ha recordat que s'ha creat una llista d'espera per incorporar al servei els usuaris del Bicing interessats a sumar-s'hi: "Hi ha llista d'espera i ho anem fent a poc a poc perquè la introducció d'una bici elèctrica, si es fa massivament, tindria molts problemes".

   Segons l'Ajuntament, durant la primera fase de la prova pilot, que va començar el 16 de desembre del 2014, van accedir al servei 1.500 usuaris del Bicing mecànic i 2.500 més van mostrar el seu interès a participar.

   Les dades recollides durant la primera etapa de la prova mostren una mitjana de 115 usos diaris i un recorregut mitjà de 2,7 quilòmetres, superior als 1,9 registrats al Bicing mecànic.

   La segona fase, iniciada aquest dilluns, ha subscrit al Bicing elèctric les 2.500 persones en llista d'espera i ha posat en cua 319 més.

   Els usuaris que desitgin usar el servei pagaran un suplement de 14 euros en la seva quota anual de Bicing i tarifes variables segons la durada del trajecte --45 cèntims durant la primera hora i 80 per cada 30 minuts de més--.

   Segons ha informat el desembre la segona tinenta d'alcalde, Sònia Recasens, la prova té un cost d'uns cinc milions d'euros i l'Ajuntament preveu recaptar 650.000 euros.

   Trias, preguntat sobre que la majoria d'estacions de Bicing elèctric es trobin en aparcaments subterranis, ha defensat que és una mesura de seguretat: "Seria magnífic que les poguéssim tenir totes en superfície, però cal anar amb compte amb les bicis elèctriques i cal posar mecanismes de seguretat que evitin robatoris".

   Les bicicletes elèctriques, valorades en més de 1.000 euros, disposen d'una autonomia de 40 quilòmetres i poden arribar als 20 quilòmetres per hora gràcies al seu motor del darrere, que triga quatre hores a carregar-se.

   Els velocípedes han estat fabricats per l'empresa gironí Ecobike amb la col·laboració d'altres pimes catalanes: Neodi, AFT, Mundilec, Circontrol, Zedis i Noval.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés