Actualitzat 29/01/2008 14:15

Cabrera creu que la immersió lingüística "no ha generat problemes" a Catalunya i constitueix un "pilar" de convivència

BARCELONA, 29 de gener (EUROPA PRESS)

La ministra d'Educació i Ciència, Mercedes Cabrera, ha assegurat avui que la immersió lingüística a Catalunya "no ha generat problemes" a Catalunya des que es va començar a aplicar en els anys 80 i ha considerat que és "és un pilar sòlid de convivència" en aquesta comunitat.

En una entrevista a TV-3, recollida per Europa Press, Cabrera ha criticat la proposta del PP, anunciada per Mariano Rajoy, que l'ensenyament tingui com a llengua vehicular el castellà a tot Espanya, i li ha demanat que actuï "en conseqüència" amb la seva manera d'obrar quan era ministre Educació i va tancar el procés de cessió de les competències en educació a les autonomies. "Llavors no va considerar això [la immersió lingüística] un problema", ha sostingut.

En aquest sentit, Cabrera ha defensat que el sistema ensenyament català és un "projecte de normalització lingüístic" que "garanteix" el coneixement del castellà, així com del català.

ELS CENTRES D'ACOLLIDA FOMENTARAN LA INTEGRACIÓ.

La ministra ha assegurat que els centres específics d'immigrants proposats per la Conselleria d'Educació suposen una resposta als "problemes nous" i "desafiaments" que planteja la immigració. Els espais per a nens d'altres països que arribin a meitat de curs, per Cabrera, tindran com "objectiu" aconseguir una integració més ràpida.

Segons ha afegit, hi ha dues línies d'actuació per fer front als "reptes" que porta l'increment d'alumnes per la immigració: "la normalització i la integració". "Les mesures que proposa la Generalitat busquen aquest mateix objectiu", ha dit.

Sobre els mals resultats de l'Educació a Catalunya, Cabrera ha negat la possibilitat de seguir altres models educatius com el de Finlàndia, país de referència en aquest camp, i ha assegurat que "els models educatius que funcionen en un país no funcionen en un altre".

MÉS FORMACIÓ DOCENT.

Alhora, ha defensat que "no és un problema que falli el professorat", sinó que la societat és "cada vegada més complexa, més plural i més exigent" amb ells. Per aquesta raó, ha advocat per tenir un cos docent "més ben format i reconegut socialment". "Tenim una percepció injusta d'ells", ha explicat, perquè avui hi ha "més joves amb molta més formació que abans".

En aquest sentit, ha explicat que un dels projectes del seu Ministeri és passar de tres a quatre anys la formació de Magisteri, passant a ser "titulats universitaris com qualsevol altre". "Necessitem els millors titulats universitaris i, alhora, una formació que els permeti ser els millors docents en la seva matèria", ha destacat sobre els nous cursos que planteja per a formació específica de mestres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés