Actualitzat 19/04/2013 15:47

La caiguda de vendes en comerços de Barcelona es redueix quatre punts en el primer trimestre

Detalle Del Passeig / Paseo De Gràcia De Barcelona
TURISME DE BARCELONA

Els comerços que venen per internet registren menors caigudes


BARCELONA, 19 abr. (EUROPA PRESS) -

La caiguda en les vendes en els comerços de Barcelona durant el primer trimestre del 2013 s'ha reduït quatre punts respecte al mateix període de l'any anterior, passant d'un nivell negatiu del 7,5% a un nivell del 3% en el primer tram de l'any, segons l'últim estudi de l'Indicador Comerç de Barcelona (IcoB) presentat aquest divendres a l'escola de negocis Esade.

El director de l'estudi i catedràtic de màrqueting d'Esade, Josep Francesc Valls, ha manifestat que malgrat que encara "no es pot parlar d'una recuperació positiva del consum, les dades sí reflecteixen certa estabilització en el nivell de facturació".

Malgrat que les dades són les millors que s'han obtingut a l'últim any, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, ha recordat que la millora de les dades "es podria deure a la campanya de Reis i a l'època de rebaixes que se celebra durant aquests mesos".

Sobre els hàbits de compra, la tendència es manté: "Els compradors segueixen amb una actitud racional, adquireixen únicament el que busquen, realitzen compres petites i controlades, i busquen ofertes i descomptes".

L'estudi analitza també la variació en les vendes en funció del dia de la setmana, i conclou que el volum de facturació és inferior a començament de setmana, mentre que al voltant del 25% dels comerciants veu augmentar les seves vendes de dijous a dissabte.

VENDA EN LÍNIA

L'estudi reflecteix que els comerços que ofereixen els seus productes via internet no registren pèrdues, si no que creixen al voltant del 0,8%, mentre que els comerços que no són presents a la xarxa veuen caure la seva facturació un 5%.

El regidor de Comerç de l'Ajuntament de Barcelona, Raimond Blasi, ha destacat la formació dels comerciants barcelonins que s'han introduït en la venda en línia, i ha manifestat que el consistori "continuarà impulsant l'ús de les TIC, a través d'iniciatives com Barcelona Activa".

L'estudi, creat per Esade i la Fundació Barcelona Comerç, elabora sondejos trimestralment a una mostra de 500 comerços dels principals eixos comercials de la ciutat i a sectors com l'alimentació, l'equipament personal, l'equipament de la llar, els serveis professionals, l'oci i la cultura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés