Actualitzat 04/06/2008 17:21

La Caixa finançarà un 'centre d'atenció telefònica' a Girona per atendre turistes discapacitats pioner a Espanya

GIRONA, 4 de juny (EUROPA PRESS)

L'Obra Social La Caixa finançarà la posada en marxa d'un 'centre d'atenció telefònica' a Girona dedicat a atendre turistes discapacitats que visitin la província, un projecte pioner a Espanya.

L'entitat destinarà 115.100 euros a set projectes de la província de Girona impulsats per entitats sense ànim de lucre que han participat a la convocatòria d'inclusió social i laboral de persones amb discapacitat que promou l'entitat. Entre les iniciatives seleccionades --se'n han presentat unes 25--, destaca la del 'centre d'atenció telefònica', promogut per l'Associació de Discapacitats de les Comarques de Girona.

El 'centre d'atenció telefònica" servirà per centralitzar tota la informació recopilada sobre turisme accessible prenent com a referència un sistema semblant que s'utilitza a la ciutat de Roma. Aquesta oficina telefònica donarà informació i servei, amb informacions de primera mà, segons el perfil del demandant. La informació s'ha recopilat gràcies a un inventari de recursos accessibles. La Caixa aporta a aquesta entitat, formada l'any 2000, 16.800 euros.

A més d'aquest projecte, també es beneficiaran de les ajudes sis col·lectius més. Per exemple, el Centre Assistencial Canaan de Banyoles impulsarà el manteniment d'un pis d'ajuda a l'autonomia a casa, i la Fundació Autisme Mas Casadevall adequarà un taller de manipulats de paper.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés