Actualitzat 11/12/2008 17:36

La Cambra de Terrassa centra el seu pla d'acció 2009 en la internacionalització com a mesura de xoc contra la crisi

TERRASSA (VALLÈS OCCIDENTAL), 11 de desembre (EUROPA PRESS)

La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa (Vallès Occidental) marca com a principal objectiu per al 2009 el foment de la internacionalització de les empreses de la seva àrea d'influència amb un Pla d'Acció basat en mesures de xoc contra la crisi econòmica que tindrà un pressupost de 4,8 milions d'euros.

Amb aquest objectiu, l'ens cameral organitzarà al llarg del pròxim any 25 missions comercials, en les quals per primera vegada viatjarà a Àfrica per obrir nous mercats, i alhora crearà dos nous serveis basats en l'assessorament en estratègies d'internacionalització i en grups d'implantació exterior.

El vicepresident de la Cambra, Francesc Flotats, ha explicat avui durant la presentació del Pla d'Acció 2009 que "la internacionalització és un factor essencial per al foment de la competitivitat", de manera que l'entitat projectarà part dels seus serveis de formació i assessorament a aconseguir aquesta fita.

Durant els pròxims 12 mesos, la Cambra de Terrassa organitzarà 3.600 hores de formació repartides en 150 accions, elaborarà 80 diagnosis comercials i oferirà 70 accions específiques d'assessorament en sintonia amb el Small Business Act, un document impulsat per la Comissió Europea emmarcat dins del Tractat de Lisboa.

L'entitat desenvoluparà vuit eixos estratègics que, a més de la internacionalització i la globalització econòmica, busquen el foment de la innovació, la sostenibilitat, la promoció empresarial, l'assessorament financer, fiscal i jurídic i la millora de les infraestructures, entre d'altres.

En aquest sentit, el president de la Cambra de Terrassa, Marià Galí ha concretat que es tracta d'una "situació excepcional", de manera que "cal que les cambres planifiquin els seus serveis" per permetre a les petites i mitjanes empreses fer front a la conjuntura i buscar noves perspectives de negoci.

L'objectiu és arribar a les 5.500 empreses de la demarcació, així com facilitar la creació de 125 noves empreses gràcies als serveis per a emprenedors, un altre dels pilars de les polítiques de l'ens cameral juntament amb la internacionalització, les polítiques econòmiques i les recomanacions a les companyies.

Alhora, la Cambra de Terrassa treballarà en diversos manuals i estudis per analitzar les empreses que serveixen de motor de l'econòmica, les que tenen potencial subcontractista, la situació del sector del comerç i l'estoc d'habitatges al Vallès, així com un manual per a la importació i un altre sobre la gestió empresarial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés