Actualitzat 17/08/2008 16:52

Catalunya, amb Madrid, Comunitat Valenciana i Andalusia són les comunitats amb més reclamacions per pesca electrònica

MADRID/BARCELONA, 17 d'agost (EUROPA PRESS)

Catalunya, al costat de Madrid, Comunitat Valenciana i Andalusia va ser la comunitat autònoma on van sorgir més reclamacions per operacions fraudulentes realitzades a través de banca electrònica, conegudes com a pesca electrònica, segons el Banc d'Espanya, que va advertir d'un "fort augment" de les reclamacions per pesca electrònica, ja que les queixes dels usuaris per aquest fenomen van créixer més d'un 1.000 % el 2007 respecte a l'exercici passat.

Segons l'institut emissor, les reclamacions que els ciutadans van realitzar contra els serveis de les entitats financeres per ser víctimes de pesca electrònica van registrar el major increment entre totes les rebudes per l'organisme que presideix Miguel Ángel Fernandez Ordóñez.

Darrere el 'phising', destaquen el creixement de les queixes dels consumidors per faltes de diligència per part de les entitats financeres (+133 %), per transferències (+121 %), subrogacions (+93 %), interessos aplicats en targetes (+68 %), comissions i despeses (+63 %), i discrepàncies sobre anotacions en compte (+50 %).

També van experimentar un creixement considerable les reclamacions per transferències transfrontereres a l'interior de la Unió Europea (+44 %), horaris de pagament (+41 %), falta d'informació i documentació (+39 %), inclusió en registres d'impagats (+36 %) i herències (+30 %).

Al costat d'aquests temes, l'institut emissor també adverteix que "han adquirit rellevància" durant el passat exercici les condicions aplicables als anomenats "dipòsits estructurats", en especial les relacionades amb el cost derivat de la cancel·lació anticipada dels mateixos.

Tot i això, malgrat l'augment de totes aquestes reclamacions, els motius que van centrar la major part de les queixes dels usuaris de serveis financers van continuar sent durant l'any passat les relatives a préstecs i crèdits, que van concentrar la quarta part del total, a comptes corrents i d'estalvi (23%) i a targetes de crèdit i dèbit (15 %).

En total, el nombre d'escrits de queixa o reclamacions presentades davant el Banc d'Espanya a l'exercici 2007 va ascendir a 5.736, fet que suposa un increment del 4,8 % respecte a l'any passat, i 4,2 noves reclamacions per cada 1.000 milions d'euros d'activitat financera.

LES ENTITATS VAN TORNAR 1,4 MILIONS

Com a conseqüència de les rectificacions dels informes favorables al reclamant i contra les entitats financeres, aquestes van abonar als seus clients un total d'1,43 milions d'euros.

Madrid, Andalusia, Comunitat Valenciana i Catalunya van ser les comunitats autònomes on van sorgir més reclamacions, tot i que si es compara amb el volum d'activitat financera, els percentatges més alts corresponen a les Canàries, Extremadura i Astúries.

De les reclamacions rebudes, els bancs van concentrar el 53,4 % del total, mentre que un 33,4 % va correspondre a les actuacions de caixes d'estalvis. Així, els bancs van rebre 20 reclamacions per cada cent oficines obertes al públic, davant de les vuit que van rebre les caixes.

Dels expedients resolts, el 37,5 % va concloure amb l'enviament al reclamant i a l'entitat d'un informe motivat del Banc d'Espanya, dels quals el 35,5 % va ser favorable al reclamant i el 51,1 % desfavorable.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés