Actualitzat 02/02/2008 13:50

Catalunya competeix per atreure un centre d'excel·lència en el desenvolupament d'avions no tripulats UAV

BARCELONA, 2 de febrer (EUROPA PRESS)

Catalunya opta acollir un centre d'excel·lència en el desenvolupament d'avions no tripulats UAV (per le seves sigles en anglès) que pot utilitzar 300 professionals i que servirà per aprofundir el camp de l'aviació sense tripulants en tasques tant militars com civils.

El director gerent de la Barcelona Aeronautics&Space Association (BAiE), José Mariano López, ha explicat a Europa Press que Catalunya competeix amb Andalusia, en concret amb Huelva, on el sector de fabricació de components per a l'aviació "està molt desenvolupat".

Malgrat això, ha recordat que la cultura de fabricació no és el més important per aconseguir aquest centre de desenvolupament, sinó que el principal "és aconseguir un capital humà format en àrees especialitzades com l'aeronàutica, altres enginyeries com les de telecomunicacions, i especialitats com les matemàtiques o la física".

López ha recordat que Barcelona compta des de 2005 amb una universitat especialitzada en aeronàutica i ha afirmat que els professionals enginyers catalans estan "molt ben considerats". A més, ha insistit que Barcelona és també un centre de captació de talents internacionals, cosa "molt important per a un centre tecnològic amb vocació internacional".

Per a López, allò més important per a un centre d'UAV són els professionals especialitzats en sistemes, intel·ligència artificial i operativitat, i no tant en construcció d'aeronaus, pel que ha posat èmfasi que l'experiència de Huelva no serà decisiva per a la ubicació del nucli de desenvolupament.

UN CENTRE, DUES DIVISIONS.

El centre per a avions lleugers ha d'estar format per dues instal·lacions que no han d'estar necessàriament juntes: una dedicada a Recerca i Desenvolupament (R+D) i una zona especialitzada en les proves de vol, que ha de tenir una pista per a aterratges.

En aquest sentit, López va assegurar que cadascun d'aquests centres pot ubicar-se a zones diferents, de manera que "l'edifici d'investigació podria estar a Barcelona i el de proves a qualsevol dels aeroports que estan inclosos en el pla aeroportuari que té previst la Generalitat a Catalunya".

Davant aquesta situació, ha reconegut l'esforç de les administracions catalanes per desenvolupar una xarxa aeroportuària a Catalunya i pel suport que estan oferint per a la consecució d'aquest projecte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés