Actualitzat 24/11/2008 20:02

Catalunya té 860 freqüències actives d'FM i 22 d'OM

BARCELONA, 24 de novembre (EUROPA PRESS)

El panorama radiofònic català està format per 860 freqüències actives de freqüència modulada (FM) i 22 d'ona mitjana (OM), de les quals són públiques el 63,7% de freqüències d'FM i el 45,4 d'OM.

La resta de freqüències FM les utilitzen emissores privades (22,7%) i del tercer sector (13,6%). En el cas d'OM, el 54,6% restant és d'emissores privades, segons l'Informe Sobre la Ràdio a Catalunya 2006-07 de l'Observatori de la Ràdio a Catalunya (OBS).

Les emissores catalanes que emeten com a mínim programació pròpia en FM és de 423; la majoria, de gestió pública. A més, a Catalunya hi ha 240 emissores municipals en funcionament.

El periodista i editor de l'estudi, Josep Maria Martí, ha afirmat avui durant la presentació de l'informe que aquesta investigació permet tenir "per primera vegada una mapa radiofònic real" i és una fotografia "al més exacta possible".

75,4 MILIONS EN PUBLICITAT

La inversió en publicitat a les ràdios catalanes va ser de 75,4 milions d'euros l'any passat, fet que suposa un augment del 7,5% respecte a l'any passat. Aquest creixement és 1,8 punts superior a la mitjana d'Espanya.

La ràdio generalista va registrar un creixement més alt en inversió publicitària (11,6%) que la ràdio especialitzada, en què l'augment respecte a l'any passat va ser del 2,7%. D'altra banda, la ràdio generalista ingressa una mitjana de 4,4 milions d'euros per emissora i la ràdio especialitzada 1,6 milions.

Martí ha explicat que el panorama radiofònic s'ha caracteritzat per la "poca transparència" de les empreses privades pel que fa a aportar la informació sobre els seus ingressos publicitaris, pel que ha destacat la informació que revela l'estudi.

Ha destacat l'"excessiva estabilitat" programàtica de la ràdios i ha assenyalat que els competidors de la ràdio analògica estan a internet, especialment entre els joves.

Ha assenyalat que el futur de les emissores de ràdio passa per estar presents a la xarxa, pel que ha destacat la importància que aquestes estableixin una "estratègia digital clara". L'estudi revela que el consum de la ràdio a internet va en augment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés