Actualitzat 14/02/2008 19:00

Científics espanyols troben en bacteris un nou mecanisme de control per a la traducció del codi genètic

BARCELONA, 14 de febrer (EUROPA PRESS)

Científics de l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB Barcelona), liderats per l'investigador Lluís Ribas de Pouplana, han trobat en bacteris un nou mecanisme de control per a la traducció del codi genètic, l'estudi del qual es publica a l'últim número de la revista 'Molecular Cell'.

Investigadors de l'IRB Barcelona han descobert que un procés molecular essencial i, fins ara, considerat únic per a tots els éssers vius com la determinació del començament de la síntesi de proteïnes, és diferent al bacteri 'Mycloplasma penetrans', un patogen humà que afecta el tracte respiratori en pacients immunodeprimits.

Lluís Ribas de Pouplana va assegurar que el treball "reforça la teoria que molts dels components del codi genètic inicial, establert fa 3.500 milions d'anys, han anat madurant separadament entre les diferents branques evolutives: en bactèries, arqueobacteris i en eucariotes".

L'origen del codi genètic és un dels problemes de la biologia evolutiva amb més interrogants oberts. "La maquinària de traducció és tan complexa, tan universal i tan essencial que és difícil imaginar com va sorgir i com ha evolucionat, i arran d'aquest estudi, es pot veure que no és tan universal com es pensava i que alguns dels elements clau del sistema de traducció són molt més tardans", ha assegurat Ribas de Pouplana.

La troballa d'aquest nou mecanisme s'ha produït d'una manera casual quan els científics estudiaven l'enzim metionina-tRNA-sintetasa (MetRS) que es troba a tots els éssers vius, però que als bacteris Mycloplasma té un apèndix que la fa més gran.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés