Actualitzat 15/03/2016 12:25

CiU, C's, ERC, PSC i PP demanen consens amb el tramvia a Barcelona i estudiar alternatives

Tranvía del Trambesòs. Barcelona. Sant Adrià de Besòs
EUROPA PRESS

Demanen plantejar opcions com el bus elèctric i prioritzar que el Metro arribi a la Zona Franca

   BARCELONA, 15 Març (EUROPA PRESS) -

   Els grups de CiU, C's, ERC, PSC i PP a l'Ajuntament de Barcelona --tota l'oposició menys la CUP-- han presentat aquest dimarts un manifest per basar el debat sobre la unió del Trambaix i el Trambesòs en qüestions tècniques i en el consens, i demana estudiar alternatives, inclosa la del bus elèctric.

   "Reafirmem la necessitat d'unir els dos tramvies, però cal estudiar i avaluar totes les alternatives possibles, incloent-hi també l'opció del bus elèctric. No ens podem equivocar", remarca el manifest, presentat per l'exalcalde i líder municipal de CiU, Xavier Trias; la de C's, Carina Mejías; el d'ERC, Alfred Bosch; el del PP, Alberto Fernández, i el regidor del PSC Daniel Mòdol.

   Defensa que les decisions estiguin "basades en estudis tècnics rigorosos i havent escoltat i consultat totes les parts", i prioritzar adequadament les inversions d'acord amb factors de tipus social, econòmic i mediambiental, i després demana prioritzar l'arribada del Metro a la Zona Franca.

   "Establim com a prioritat principal per a l'Ajuntament la posada en funcionament del ramal de la L10 del Metro, que ha de donar servei a veïns i treballadors de la Marina del Port, el nou barri de la Marina del Prat Vermell i la Zona Franca", sosté després d'insistir que les grans infraestructures requereixen tenir en compte també el seu impacte al territori.

   "Valorem positivament l'acord tancat entre l'Ajuntament i la Generalitat que preveu discutir la viabilitat tècnica i financera del tramvia en el si de l'Autoritat Metropolitana del Transports (ATM)", assenyala el manifest, que insisteix en la importància de mantenir un debat sense apriorismes, valorant les condicions tècniques i financeres i el grau de consens.

SENSE "PREJUDICIS"

   Trias ha remarcat que els cinc grups signants rebutgen "decisions que puguin partir de prejudicis" i ha ressaltat que el model de transport públic que s'impulsi a l'avinguda Diagonal serà decisiu per a la ciutat, i després ha destacat que els cinc grups sumen 27 regidors del total de 41 del consistori.

   Preguntat per si sospiten que els estudis tècnics encarregats pel Govern municipal són imparcials, Trias ha afirmat: "No vull prejutjar sense veure els estudis. És una ximpleria dir que els han fet a mida sense haver-los vist."

   La líder municipal de C's, Carina Mejías, s'ha mostrat preocupada per "les decisions que pren el Govern d'Ada Colau de manera unilateral, i encara més les que es prenen sense cap tipus de rigor i a cop de titular" --han dit que Colau ha anunciat el possible començament de les obres de connexió sense tenir els estudis--, i que aquest manifest entre cinc grups demostra que es pot arribar a consensos.

   Després de remarcar que ERC considera que la infraestructura prioritària ha de ser l'arribada del Metro a la Zona Franca --ha recordat que ho defensa també en la negociació dels Pressupostos--, Bosch ha ressaltat: "Estem a favor del tramvia i en contra de les presses i la precipitació i a començar la casa per la teulada."

   El regidor Daniel Mòdol --que ha explicat que el líder municipal del PSC, Jaume Collboni, no ha pogut assistir per motius d'agenda-- ha assegurat que la unió del tramvia no ha sorgit en les negociacions del Pressupost, i ha avisat: "Els diners són els que són, i el pressupost és el que és. Estem posant la L9 i el Pla de Barris primer i després el tramvia, i no ho posem nosaltres, és el que es desprèn" de les converses.

   El popular Alberto Fernández ha insistit que la unió del tramvia ha d'abordar-se sense precipitacions i sense prendre decisions "que hipotequin la ciutat i la pròpia xarxa de transport públic", ja que ha assenyalat que la inversió d'aquesta infraestructura podria rondar els 100 milions d'euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés