Valls reivindica el "futur prometedor" de les cambres de comerç
BARCELONA, 17 gen. (EUROPA PRESS) -
El Club Cambra, la plataforma de negocis de la Cambra de Comerç de Barcelona, compta, després d'un any de funcionament, amb 21.100 socis i nou cambres de comerç catalanes: Girona, Tarragona, Tortosa, Lleida, Sant Feliu de Guíxols, Palamós, Tàrrega i Reus.
El president de la Cambra de Barcelona, Miquel Valls, ha fet balanç dels primers 12 mesos de funcionament d'aquesta iniciativa, en un acte en la Llotja de Mar en què han participat uns 500 empresaris i el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, que ha fet la seva primera intervenció pública.
Valls ha reivindicat aquest dijous que les cambres de comerç tenen un "futur prometedor", tot i els dubtes que es van aixecar després de l'eliminació de l'obligatorietat de les quotes camerals.
Ha destacat que el Club Cambra ha servit per vehicular els serveis a les empreses, el que ha contribuït a incrementar els ingressos per aquest concepte en un 25% a l'últim any, fins a 9,7 milions d'euros, de manera que s'ha compensat la caiguda d'ingressos derivada de la supressió de la quota cameral obligatòria.
El Club Cambra va néixer el gener del 2011 amb l'objectiu promoure els contactes entre empreses, la internacionalització, la competitivitat i la formació, a través de productes i serveis als quals els socis poden accedir amb avantatges.
Valls ha destacat que durant el primer any de vida del Club Cambra s'han tancat acords estratègics amb 'partners' com La Caixa, Numintec, Fira de Barcelona, Microsoft, Correus, World Trade Center, Epson, Aparca&Go, Port Aventura, Toshiba, Turisme de Barcelona, BCD i Camerdata, entre d'altres, que ofereixen descomptes als socis del club.
Alhora, ha destacat que la línia de finançament de 2.000 milions d'euros de La Caixa que s'oferia als socis s'ha esgotat, després que 2.477 empreses hagin accedit a aquest finançament, amb 3.800 operacions, de les quals el 60% han estat inferiors als 100.000 euros.