Actualitzat 29/05/2022 11:36

Colau demana abordar el model de ciutat en les municipals i aspira a obtenir "millors resultats"

Archivo - L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Assegura que la "Generalitat no està complint amb Barcelona"

BARCELONA, 29 maig (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat que les eleccions municipals del 2023 s'han de centrar en el model de ciutat i no en si ella assumirà un tercer mandat, i assegura que té "intenció d'obtenir resultats molt millors, ara que el debat no està polaritzat al voltant del tema nacional".

En una entrevista al diari 'La Vanguardia', recollida per Europa Press aquest diumenge, ha dit que "la proposta de diàleg s'obre camí i ha rebaixat la tensió, i les pròximes eleccions han d'anar de Barcelona", i assegura que quan se celebrin seran més visibles encara els fruits de les polítiques impulsades per l'Ajuntament, la qual cosa creu que posiciona la seva formació en millor lloc que en les anteriors.

Colau, que governa en coalició amb el PSC de Jaume Collboni, assegura que és positiu que la ciutat sigui, segons ella, un referent en el món de governança estable i progressista, i que ERC, amb Ernest Maragall com a líder, "ha estat un soci estable durant tot el mandat i espero que ho continui sent fins al final".

Ha defensat que Maragall i Collboni són dos líders amb els quals s'ha entès durant el seu període com a alcaldessa: "Hem tingut un govern estable, amb el PSC dins del govern i amb ERC fora, però amb grans acords. No pensaré que cap dels dos sigui un obstacle".

"En moments de molta crispació, amb discursos d'odi, amb creixement de la ultradreta, tenim la responsabilitat de cuidar i conservar aquesta majoria d'esquerres que en aquest mandat ja ha funcionat", ha afegit.

MOBILITAT, TRÀNSIT I SUPERILLA

Ha defensat que les polítiques de mobilitat que ha impulsat pretenen revertir els nivells de contaminació i l'impacte en la salut de la ciutadania, i anima les altres administracions a sumar-s'hi: "Arribem tard perquè hi ha uns nivells de contaminació a la ciutat i a l'àrea metropolitana inacceptables, que signifiquen mil morts prematures a la ciutat de Barcelona i 3.500 anuals a l'àrea metropolitana".

Per ella, iniciatives com les restriccions al trànsit i el disseny de més carrils bicing serveixen per promoure "la millor tradició de la Barcelona que, tot i que no tingui totes les competències, no es queda de braços plegats i incentiva les altres administracions a posar-se les piles i fer els seus deures".

Ha assegurat que té màxima confiança en la licitació de la superilla, com qualsevol transformació urbana que s'ha fet amb màximes garanties, ha dit, malgrat els "múltiples intents d'anar als tribunals per paralitzar polítiques públiques de la ciutat, i que fins avui totes han quedat arxivades".

Ha considerat que un dels efectes col·laterals negatius per a Barcelona pel debat sobre la independència "és que altres administracions han estat completament absents en temes de mobilitat, d'habitatge, i ja és hora que tant la Generalitat com l'Estat recuperin el temps perdut".

ACUSA EL GOVERN I EL GOVERN CENTRAL DE "DESISTIMENT DE FUNCIONS"

"Insisteixo, tenim una Generalitat i un Estat que han fet desistiment de funcions i han estat en paràlisi durant anys. Barcelona ha de liderar, obrir camí i així segur que la Generalitat i l'Estat es posaran les piles més ràpid", ha afegit.

Colau, que ha advertit textualment que no accepta aquesta paràlisi, ha avisat que l'"actual estabilització de la política fa que, ara, la Generalitat hagi de respondre de les seves responsabilitats i obligacions i no ho està fent".

En aquest sentit, ha explicat que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, va assumir uns compromisos amb ella quan va arribar al Govern que no s'estan complint: "Sempre mà estesa i voluntat de col·laborar, però la Generalitat no està complint amb Barcelona".

AEROPORT DE BARCELONA I JOCS OLÍMPICS

Ha qualificat d'error el projecte d'ampliació de l'aeroport de Barcelona pel context d'emergència climàtica i el risc de turisme massiu: "El turisme és una activitat d'èxit a la ciutat, però no pot créixer més perquè acaba generant desequilibris i perjudicis per a la ciutat i per a la mateixa activitat. L'aeroport no pot créixer més".

D'altra banda, ha assegurat que els Jocs Olímpics d'Hivern del 2030 és un projecte que va en contra del sentit comú i contra el model de ciutat de Barcelona, i recorda que és una ciutat mediterrània que pateix una crisi climàtica i on mai neva, per la qual cosa "pretendre fer-los a Barcelona és un contrasentit".

No obstant això, ha destacat que si la Generalitat els fa alguna oferta de participació de Barcelona no la rebutjarà perquè, al marge de les seves opinions personals, és "alcaldessa de la capital de Catalunya i, si hi ha un projecte català, la capital pot ser interpel·lada per acompanyar-lo".

I ha avisat que sigui quina sigui la proposta, hi hauria d'haver uns requisits mínims perquè compti amb el seu suport, com que fos un projecte "sostenible, que no malmetés el territori ni el medi ambient, que es consultés a les localitats afectades".

ATUR, TURISME I COL·LABORACIÓ PUBLICOPRIVADA

Colau ha destacat la seva gestió al capdavant del consistori i ha recordat que quan va assumir l'alcaldia, el 2015, hi havia un 15% d'atur, i ara està al voltant del 7%, segons les seves dades, i ha destacat les iniciatives impulsades en matèria de pisos turístics: "Ens van dir que destruiríem l'economia de la ciutat i ha passat el contrari".

Ha assegurat que la ciutat està reforçant el seu teixit productiu local i captant talent internacional, i ha defensat la col·laboració publicoprivada perquè considera que la ciutat "té prou talent i potencial per triar quines inversions vol i quines no i per tenir una estratègia de diversificació econòmica" que no l'obligui a dependre només del model turístic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés