Actualitzat 31/01/2017 19:53

Colau demana una llei estatal de finançament del transport públic que garanteixi l'aportació estatal

Ada Colau, Janet Sanz y Mercedes Vidal, en el Pacto por la Movilidad
EUROPA PRESS

Sanz assegura que elaboraran més estudis sobre el tramvia i que treballen per aconseguir un consens

BARCELONA, 31 gen. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha insistit aquest dimarts a exigir una llei estatal de finançament del transport públic que garanteixi que les aportacions del Govern espanyol al sistema estiguin "ajustades a les necessitats de l'àrea metropolitana".

"És un tema que hem d'anar empenyent conjuntament perquè es materialitzi quin ha de ser el finançament d'un dels principals instruments de mobilitat i de lluita contra la contaminació", ha asseverat a la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat, que integra representants d'entitats i del sector, que han traslladat a l'executiu municipal peticions i opinions sobre l'assumpte.

Ha criticat el descens de les aportacions del Govern espanyol al transport públic els últims anys, i ha felicitat l'Ajuntament, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) pels "molts esforços acumulats que surten dels seus propis recursos" per finançar el sistema.

La primera edil ha ressaltat que, a més d'exigir aquesta llei estatal, l'Ajuntament també ha de demanar a la Generalitat que faci "tot el possible" per desplegar la seva llei de finançament del transport públic, aprovada al Parlament el 2015.

Ha defensat que el transport públic ha d'impulsar-se perquè permet avançar cap a una ciutat més sostenible perquè és una alternativa al transport privat --com ho és també la bicicleta--, i també perquè "és una de les principals eines per garantir una ciutat més equitativa, perquè garanteix el mateix servei a tots els ciutadans i barris".

ACCIDENTALITAT

Després que el 2016 morís una persona més en accidents de trànsit que a l'any anterior, un total de 28, Colau ha destacat que el seu Govern municipal té per objectiu "reduir dràsticament l'accidentalitat".

"L'accidentalitat en cap cas ha de ser assumida ni normalitzada", ha avisat l'alcaldessa, que ha assegurat que l'executiu mai renunciarà que cap persona mori en accidents, i ha recordat que la majoria de víctimes del 2016 van ser vianants, un total de 16, deu d'ells majors de 70 anys.

La tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha destacat la importància de la mobilitat en el combat contra la contaminació, i ha recordat que preveuen impulsar mesures com que els vehicles més contaminants paguin més en les àrees blava i verda, com va proposar el Govern municipal en les Ordenances Fiscals que va rebutjar l'oposició.

Ha assegurat que els nous parquímetres per permetre aquest sistema s'implementaran a final d'aquest any, i ha garantit que treballaran amb els diversos grups municipals per poder aprovar a les Ordenances Fiscals que els vehicles més contaminants hagin de pagar més.

SUPERILLES

També ha destacat la importància de les superilles en la lluita contra la contaminació i per avançar en l'equilibri dels usos de l'espai públic --que destina una gran part al vehicle privat--, per al qual desenvoluparan altres superilles impulsant processos participatius per decidir els usos de l'espai alliberat.

Ha assegurat que el Govern municipal ha "après molt" de la prova pilot impulsada al Poblenou, i ha recordat que preveu implementar noves superilles el 2018, en els barris de Sant Antoni, Esquerra de l'Eixample, Camp d'en Grassot, Horta i les Corts, per a les quals tindran definits els usos dels espais abans de crear-les.

TRAMVIA

Preguntada per alguns membres del Pacte pel tramvia, Sanz ha assegurat que la seva connexió és una proposta de sentit comú que millora la mobilitat en l'àmbit metropolità i també la resta de la xarxa de transport públic perquè la complementa.

Ha anunciat que elaboraran més estudis perquè volen la màxima transparència --"crec que mai una ciutat ha fet tants estudis sobre una manera de transport concret", ha assenyalat--, i ha garantit que seguiran treballant per aconseguir el consens necessari a l'Ajuntament per tirar endavant el projecte.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha destacat la "importància central del canvi de model de mobilitat" que passa per un canvi cultural per reduir l'ús del transport privat, impulsant la xarxa de bus i la de carrils bici --aquest any licitaran un nou paquet-- i promovent l'ús també del vehicle elèctric.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés