Actualitzat 04/12/2017 15:37

Colau promou que els VTC amb llicència requereixin una altra autorització per a l'àrea metropolitana

 Ada Colau i Mercedes Vidal
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona i presidenta de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Ada Colau, ha anunciat que han iniciat el procés perquè els vehicles de lloguer amb conductor (VTC), que utilitzen empreses com Uber i Cabify, requereixin una autorització per circular pel territori metropolità, complementari a la llicència, que no depèn de l'Ajuntament.

Com a presidenta de l'AMB, Colau ha signat un decret aquest dilluns per iniciar el procés per elaborar un reglament --encara no redactat i que es farà amb grups polítics i el sector del taxi--, que preveu que es pugui aprovar definitivament entre febrer i març emparant-se en competències sobre trànsit i contaminació de l'AMB, ha explicat en roda de premsa després de reunir-se amb representants del sector del taxi durant prop d'una hora i mitja.

El reglament establirà que els VTC, encara que tinguin llicència, hagin de sol·licitar una autorització a l'AMB per poder circular als seus 36 municipis, cosa que decidirà en funció de si el servei ja està cobert i amb la intenció que es compleixi la proporció fixada per llei estatal d'un vehicle VTC per 30 taxis, cosa que ja se supera a l'AMB, ha dit la regidora de Mobilitat i presidenta de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet), Mercedes Vidal.

"No podem decidir si es donen llicències o no, no és la nostra competència, però sí podem exigir una autorització prèvia metropolitana", ha assegurat Colau sobre el reglament, al fet que el sector, entitats i grups polítics podran fer aportacions abans de la seva aprovació inicial, que preveu que pugui abordar-se al gener al ple de l'AMB, per després fer-ho de forma definitiva al febrer o març.

Vidal ha detallat que l'AMB pot determinar en quines condicions es presta aquest servei dins del territori, amb relatives a àmbits com la congestió del trànsit, la regulació de la mobilitat i el medi ambient: "L'últim que necessitem és que se sumin 3.000 vehicles més. Tant per a la gestió del trànsit com per a la qualitat de l'aire seria molt negatiu".

10.500 TAXIS I 800 VTC

A l'àrea metropolitana operen uns 10.500 taxis i unes 800 llicències VTC, que "pràcticament s'han duplicat" en els últims anys, segons Vidal, que ha dit que ja se supera la proporció d'un VTC per 30 taxis i que aquests podrien sumar 3.000 més a Catalunya mitjançant sentències judicials que resolen peticions sol·licitades per un buit legal, ha recordat Colau.

L'alcaldessa ha ressaltat que mai han qüestionat que existeixin llicències per a serveis específics, com funerals i casaments, per exemple, però "el que no pot ser és que, sota l'empara d'aquestes llicències, s'acabi produint una intromissió en el sector" del taxi.

A les preguntes dels mitjans, han assenyalat que el reglament es podrà recórrer, però que han dut a terme un treball jurídic per sustentar les actuacions: "Pot ser recorreguda, però no ho faríem si no penséssim que la podem guanyar", ha assenyalat Vidal, que ha assegurat que l'autorització es basarà en criteris que no seran en cap cas arbitraris.

"PUNT D'INFLEXIÓ"

Diverses associacions de taxistes han assistit a la trobada, després de la qual el president de l'Agrupació Taxi Companys Luis López ha ressaltat que han treballat amb altres administracions després de no obtenir solucions del Ministeri de Foment, i ha dit que aquesta mesura representa un "punt d'inflexió" encara que només en territori metropolità, per la qual cosa ha convidat altres municipis a impulsar iniciatives similars.

Des d'Élite Taxi, Alberto Álvarez ha augurat que la mesura serà recorreguda i ha garantit que el sector del taxi "seguirà en peu de guerra", mentre que el president del Sindicat del Taxi de Catalunya, Luis Berbel, ha sostingut que la forma de solucionar l'afer és que els vehicles amb llicència VTC tornin al seu nínxol de mercat, amb serveis particulars especials, en lloc d'envair les competències del taxi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés