Actualitzat 28/09/2008 18:24

Competència podria pronunciar-se el mes d'octubre vinent sobre la fusió de Vueling i Clickair

MADRID, 28 de setembre (EUROPA PRESS)

La Comissió Nacional de Competència (CNC) podria pronunciar-se el mes d'octubre vinent sobre el procés de fusió de Vueling i Clickair, després que les companyies hagin "gairebé finalitzat" el procés de 'due diligence', han indicat a Europa Press fonts pròximes a la negociació.

Aquestes fonts han recalcat que el procés de fusió està "seguint el seu curs" i que res fa pensar que els terminis vagin a "avançar o endarrerir". "El procés de 'due diligence' està acabant i els passos s'estan complint en el seu termini, tot i que les companyies estan a l'espera que els tràmits que depenguin de les diverses administracions també es compleixin", han recalcat aquestes fonts.

Després que la Comissió Nacional de Competència es pronunciï, el torn passarà a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) i després, en el cas d'una resposta satisfactòria per part dels dos organismes, començarà el procés per a l'ampliació de capital i la realització de la transacció pròpiament dita, que caldria produir entre els mesos de desembre i gener.

Després, entre gener i febrer, les aerolínies haurien de fer l'ampliació de capital, "de manera que es pugui parlar de la formació d'una nova companyia ja serà febrer o març", han recalcat aquestes fonts.

El passat 7 de juliol, Vueling i Clickair van anunciar oficialment el començament del procés de fusió, que s'estructurarà com una absorció de Clickair per part de Vueling, amb extinció de la primera mitjançant ampliació de capital de la segona. Iberia, que compte un 20% de Clickair, podria comptar en la nova companyia amb una participació superior al 40%, el que l'obligaria a sol·licitar a la CNMV una exempció de la presentació d'una opa.

LA FLOTA DEPENDRÀ DE LA DEMANDA

Tenint en compte els terminis, serà poc probable que la 'nova Vueling' pugui iniciar les seves operacions l'estiu de la temporada que ve, que començarà a l'abril del 2009. Així, en un primer moment les dues aerolínies, englobades en un mateix grup, hauran de seguir volant amb codis i marques independents.

"A mesura que es vagi acostant la temporada d'hivern 2009, que comença a l'octubre, començarà la integració, que es realitzarà a poc a poc", han recalcat aquestes fonts.

Pel que fa a la flota que integrarà la 'nova Vueling', aquestes fonts han considerat "prematur" avançar de quants avions estarà composta, tenint en compte que encara falta aproximadament un any per al començament de les operacions conjuntes i que ara com ara les dues companyies estan negociant "la gestió a nivell d'accionistes".

En aquest sentit, han apuntat que la mida de la flota dependrà de la situació del sector aeri tant a nivell nacional com internacional, així com del mercat i de la demanda. "El mercat aeri podria variar, amb la fallida o la fusió d'aerolínies, i aquests seran factors que s'ha de tenir en compte a l'hora d'estudiar el nombre d'avions", han explicat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés