Actualitzat 26/09/2008 19:27

Condemnen Iberia a pagar 1.319 euros a dos viatgers que van perdre un vol per la vaga del Prat el 2006

BARCELONA, 26 de setembre (EUROPA PRESS)

L'Audiència de Barcelona ha condemnat Iberia a reemborsar l'import dels bitllets (1.319,44 euros) a dos clients que, el 28 de juliol del 2006, no van poder volar a Nova York a causa de la vaga que es va produir aquell dia a l'Aeroport del Prat de Llobregat. Tot i això, no obliga l'aerolínia a compensar-los per les despeses extres que va suposar la cancel·lació del seu vol.

Per motius professionals, Elena L.R. i José M.C. van organitzar assistir a la Fira de Joieria que anava acollir la ciutat nord-americana entre el 30 de juliol i el 3 d'agost. Per a això, van adquirir dos bitllets d'un vol d'Iberia que sortia el 28 de juliol amb destinació a Madrid, on havien d'enllaçar amb un altre vol que aquell mateix dia els anava a portar a Nova York.

Tot i això, aquell matí, centenars de treballadors d'Iberia van protagonitzar l'"ocupació espontània i massiva" de tres pistes del Prat, un "fet sense precedents coneguts que va provocar la completa paralització" de l'activitat aeroportuària fins a les set del vespre i va requerir la intervenció de les forces de seguretat.

Un dels més de 500 vols cancel·lats va ser el dels demandants, als quals Iberia no va poder proporcionar plaça lliure en cap dels seus vols, pel que van optar per comprar dos bitllets a Continental Airlines i volar a Nova York a les sis del matí de l'endemà, encara que l'avió es va enlairar amb quatre hores de retard.

Al seu retorn, Elena L.R. i José M.C. van interposar una demanda exigint una compensació pel trastorn i les despeses extres que va suposar la cancel·lació del seu vol. El Jutjat Mercantil número 2 de Barcelona ha resolt favorablement la petició i ha condemnat Iberia a indemnitzar-los amb 1.319,44 euros per danys i perjudicis, però van recórrer la decisió perquè considerava que la compensació era insuficient.

Els demandants exigien una indemnització de 4.883,28 euros per la compra dels bitllets d'Iberia (1.319,44 euros) i els de Continental Airlines (2.401,9), la nit d'hotel a Nova York que no van poder gaudir, la maleta que van haver de comprar per a l'equipatge de mà i 600 euros per a cadascun en concepte de danys morals, com estableix el Reglament Europeu d'Aviació Civil.

L'Audiència de Barcelona ha desestimat ara el seu recurs en entendre que, com ja va assenyalar el magistrat de primera instància i assenyala el citat reglament, les aerolínies no estan obligades a compensar als clients el vol dels quals hagi estat cancel·lat per "circumstàncies extraordinàries que no es podrien haver evitat fins i tot prenent totes les mesures raonables", com va ser la vaga.

Per això la Secció Quinzena ha confirmat la sentència i mantingut la indemnització de 1.319,44 euros per danys i perjudicis, sense afegir cap compensació per les despeses extraordinaris que va suposar la cancel·lació del vol dels recurrents.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés