Actualitzat 29/10/2008 21:16

Condemnen unes agències a pagar 1.797 euros a una parella per les "males condicions" dels hotels de la seva lluna de mel

BARCELONA, 29 d'octubre (EUROPA PRESS)

L'Audiència de Barcelona ha condemnat dues agències de viatges a indemnitzar amb 1.797,93 euros un matrimoni perquè alguns dels hotels en els quals es van allotjar durant la seva lluna de mel al Canadà no estaven nets i en un d'ells fins i tot hi havia aranyes, i van haver de comprar un bitllet d'avió per poder tornar tots dos en el mateix vol.

José V.P. i Yolanda S.V. van voler celebrar la seva lluna de mel fent una ruta per diferents ciutats del Canadà entre el 5 i el 20 de juliol del 2004, pel que van contractar un viatge per 4.120 euros amb el minorista Viajes Ruiz, que al seu torn va contactar amb la majorista Hello America.

Tot i això, tres dels sis hotels contractats estaven en "males condicions", segons ha declarat provat la Secció Dissetena: l'hotel de Québec --que no era el previst inicialment-- no tenia ventilació; el d'Ottawa no reunia les condicions pactades per la seva falta d'higiene, i en el de Toronto van ser allotjats en una habitació "molt reduïda" plena d'aranyes i amb els llençols cremats.

A més, a causa d'un "error humà", Hello America va reservar els bitllets de tornada a Barcelona en vols diferents, de manera que la parella va haver de comprar un nou bitllet per poder tornar junts. Per això, la majorista es va oferir a entregar-los els 797,93 euros que els va costar el viatge, tot i que no van arribar a rebre'l.

També els va oferir, com a compensació, passar una setmana en un hotel de tres estrelles d'Orlando, a Florida (EUA). Per al tribunal, aquest gest, "sens dubte lloable", permet fer-se una idea de la quantificació que fa del dany moral, pel que ha elevat la compensació que les dues agències hauran d'abonar fins a 1.797,93 euros.

El Jutjat de Primera Instància número 6 de Sabadell va condemnar les dues agències de viatges a indemnitzar els afectats amb 1.357,93 euros, però com que el matrimoni sol·licitava una compensació de 2.500 euros pels danys morals, va portar el cas a l'Audiència de Barcelona.

L'agència minorista també va recórrer la decisió judicial en entendre que va actuar com un "simple intermediari", ja que la responsable d'organitzar el viatge era l'empresa majorista. Tot i això, el tribunal entén que van poder comprovar la qualitat dels hotels i els bitllets d'avió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés