Publicat 16/04/2020 18:17

Coronavirus.- Govern i universitats proposen quatre formats d'avaluació no presencial

Lluís Baulenas, secretari del CIC
EUROPA PRESS - Archivo

Creu que seria "adequat" proves tipus test per a la teoria de matries amb més de 40 alumnes

BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -

El Consell Interuniversitari de Catalunya --format pel Govern i les 12 universitats catalanes-- ha proposat quatre models d'avaluació no presencial davant la situació de confinament per la pandmia del nou coronavirus, que van des de preguntes tipus test a proves orals.

Segons ha informat la Secretaria d'Universitats i Recerca en un comunicat, la reunió del CIC ha evidenciat que la no presencialitat "no representa un impediment insuperable" en el context d'avaluació contínua actual i ha ressaltat el respecte al principi d'autonomia universitria.

Les comissions del CIC d'Accés i Afers Estudiantils i Programació i Ordenació Acadmica ha elaborat un document amb exemples prctics per facilitar la tasca al professorat, així com per servir de base a les "directrius" de cada universitat, ha assenyalat la directora general d'Universitats, Victria Girona.

Entre els quatre tipus d'avaluació en línia proposats figuren: una prova tipus test, amb preguntes creades prviament; una prova de desenvolupament per escrit, a partir de les eines prpies que disposa cada universitat; una prova oral, que es pot fer tant per videoconferncia o a partir d'un enregistrament, i el desenvolupament de casos prctics, tant de manera individualitzada com en grup.

Davant aquests quatre tipus de proves, el grup ha elaborat unes orientacions en funció de l'assignatura i la matria, considerant que les matries amb grups petits d'estudiants --40 o menys-- la modalitat no planteja majors dificultats que planificar les últimes entrega o activitats d'avaluació en format de distncia.

En canvi, per aquelles amb més de 40 alumnes assenyala que seria "adequat" recórrer a proves tipus test per avaluar els continguts terics de la matria.

En el cas de matries fonamentalment prctiques, s'haurien de valorar opcions alternatives no presencials, i en el cas de prctiques de fisioterpia o activitat física que l'estudiant s'enregistrés mostrant la tcnica i desenvolupament de determinat exercici.

Sobre les assignatures de treball de final de grau o mster, advoca per inspirar-se en la metodologia de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), amb la possibilitat de que la seva presentació sigui en directe o gravada.

Referent a les prctiques externes i possibles excepcionalitats al calendari acadmic, el grup de treball s'ha emplaat una reunió la setmana vinent per concretar les propostes, per la qual cosa el secretari general del CIC, Lluís Baulenas, ha emfatitzat la importncia del treball i concreció dins de la "flexibilitat necessria".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés