Publicat 04/12/2017 15:52

La Diputació de Barcelona estudia un servei regular de bus entre Sant Celoni i el Montseny

Roda de premsa Diputació Barcelona accés Montseny
DIPUTACIÓ BARCELONA

BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -

La Diputació de Barcelona ha valorat aquest dilluns en roda de premsa els resultats de la línia de bus al Parc del Montseny, una prova pilot que segons la directora de Reserva de la Biosfera, Joana Barber, ha estat un èxit i fa plantejar aquest servei "de forma regular".

La prova pilot, organitzada per la Diputació de Barcelona, va consistir a habilitar un autobús gratuït els dies 21, 22, 28 i 29 d'octubre i l'1, 4 i 5 de novembre, que recorria el trajecte des de Sant Celoni fins a Santa Fe al parc del Montseny.

Els objectius han estat dissuadir el nombre de vehicles privats, calcular l'ús del servei i la satisfacció dels usuaris, i protegir l'espai natural de la reserva del parc.

Aquests dies "es va reduir el nombre de cotxes que arribaven al Parc Natural del Montseny i entre el 30% i el 40% dels usuaris van pujar en tren fins a Sant Celoni", ha explicat Barber.

El que s'ha detectat, segons Barber, és que "hi ha gent que renuncia al cotxe si pot disposar d'un servei públic de qualitat que li ofereix el mateix recorregut" i des de la Diputació s'ha plantejat establir aquest trajecte durant tot l'any.

L'ÈXIT DE LA PROVA

Segons el diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer, després de la valoració positiva ha plantejat "replicar més proves pilot en parcs i zones semblants al Montseny".

Barber ha afegit que el grup de treball que s'ha format per dissenyar aquesta prova pilot ara està treballant en els problemes que han sorgit d'aquesta primera aproximació.

"La primavera de 2018 seria un bon moment per instaurar aquest servei d'autobús fins al Parc Natural del Montseny de forma definitiva", ha declarat Calderer després d'estimar els usuaris totals en 1.186 durant la prova pilot.

PROBLEMES PENDENTS DE RESOLDRE

Alguns dels inconvenients registrats durant les proves pilot han estat els horaris de funcionament de l'autobús, que segons Barber "els usuaris han recriminat que eren molt limitats" i la capacitat dels autobusos.

"Va venir més gent que no havíem pronosticat, però vam afegir un autobús més gran per als usuaris", ha aclarit.

Pel que fa a l'horari, el servei d'autobús regular arribava fins a Santa Fe cada 30 minuts entre les 11:30 hores i les 16:00 hores, i l'últim bus contra direcció sortia de Santa Fe a les 17:00 hores.

Així mateix, es va habilitar una segona línia d'autobús entre l'estació de Rodalies de Sant Celoni i Campins entre les 11:10 hores i les 14:10 hores, des d'on enllaçaven amb el bus que portava a Santa Fe.

En sentit contrari, l'últim servei es realitzava a les 1:.40 hores per enllaçar amb trens de mitja distància en sentit Barcelona i Girona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés