Actualitzat 14/11/2008 20:09

Una dona recorre als tribunals per veure la seva mare, "segrestada" pel seu advocat

BARCELONA, 14 de novembre (EUROPA PRESS)

Una dona ha recorregut als tribunals per poder visitar la seva mare de 85 anys, a la qual no veu des de fa gairebé dos anys, arran d'un conflicte familiar per la venda de l''Autoretrat sobre Charron', del pintor modernista Ramon Casas. Segons ha explicat a Europa Press, l'advocat de l'àvia la té "segrestada" per controlar el seu patrimoni.

Pilar A. ha explicat que "l'única solució" per veure la mare "són els tribunals", de manera que, basant-se en el Codi de Família de Catalunya, ha presentat una demanda per exercir el seu dret a relacionar-se amb la seva mare, Pilar E. La vista preliminar es va celebrar ahir al jutjat de Família número 19 de Barcelona, segons ha avançat avui el diari 'Avui'.

"Abans reia amb ella, anava al cinema i podia tenir una relació normal" però ara "el majordom i les senyores del servei no em deixen accedir a la casa de la meva mare, al telèfon és impossible", ha explicat Pilar A., que ha acusat l'advocat de la família, Joan Centelles, d'"impedir qualsevol contacte" durant els últims anys.

El conflicte va començar quan la seva mare li va anunciar la seva intenció de vendre el quadre de Casas i ella, aficionada a l'art, s'hi va oposar. "El quadre recrea el que va viure i va ser el meu avi, un home vital i amic de Casas, per això el vull mantenir amb nosaltres", ha al·legat Pilar A., per a qui el retrat "és el menys important" i només vol recuperar la relació amb la seva mare per "cuidar-la i mimar-la".

Tot i això, Pilar A. va presentar fa mesos una demanda perquè un jutge declari incapaç la seva mare i impedir així la venda del quadre i acabar amb la "situació d'inseguretat i desprotecció" en què, segons la demandant, es troba l'àvia, que està "segrestada" pel seu advocat.

La vista havia de fer-se al juny, però va ser suspesa per canvis en la representació de les parts i per l'escrit de recusació que va presentar Pilar A. perquè el jutge apartés del cas Centelles, amic del seu pare i que, després de la mort d'aquest la va defensar a ella.

EL COMENÇAMENT D'UN CONFLICTE.

El 1901, Casas va fer un autoretrat en el qual apareixia al costat de gos terrier 'Ziem' i el fundador d''Els Quatre Gats', Pere Romeu, en el seu automòbil Charron. El quadre va estar exposat durant uns anys al restaurant que es va convertir en la seu del modernisme -- on ara hi ha una còpia--, i després l'hi va regalar al seu amic i empresari de l'automoció Francisco S.A.

El seu fill, Francisco A.D., va heretar el quadre i després de la mort d'aquest el 1989, va passar a mans de la seva viuda, Pilar E.P., qui, tot i negar-s'hi durant anys, finalment va acceptar la proposta dels seus fills de vendre el llenç de dos metres d'alt i tres d'ample.

Per això, fa dos anys, Pilar E. es va reunir amb representants del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) que havien mostrat el seu interès per l'obra, però les negociacions no van prosperar perquè el museu no podia satisfer la quantitat que demanava la família, d'1,8 milions d'euros.

Els germans no només estan enfrontats en aquest litigi per la incapacitació de la seva mare i el futur del quadre, sinó per la resta de propietats de Pilar E., com una finca a Platja d'Aro (Girona).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés