BARCELONA, 15 d'abril (EUROPA PRESS)
La Conselleria d'Educació de la Generalitat ha presentat avui 40 dels 176 treballs d'investigació docent realitzats al curs 2006-2007 mitjançant llicències d'estudi que alliberen els professors durant sis mesos o mig any per poder fer aquests projectes.
A la inauguració de la IV Jornada de presentació d'Estudis Retribuïts, el director general d'Innovació de la Conselleria d'Educació, Joan Badia, ha ressaltat la "importància" de la investigació a la millora de l'ensenyament.
Segons Badia, "el panorama de la investigació a Catalunya fa molts anys era molt dispers, amb moltes iniciatives". Per aquesta raó, l'administració està treballant a establir pautes i línies mestres. "Això és el que fem a través de les llicències i ajudes a la investigació", ha puntualitzat.
En aquest sentit, ha ressaltat que els treballs se centren en vuit eixos temàtics, que són l'aprenentatge de continguts i llengua estrangera; la coeducació; matemàtiques; assessoria i formació; ciències de la naturalesa; educació artística; estratègies d'ensenyament i aprenentatge i llengua i literatura.
Les llicències, creades al 1989, s'han incrementat progressivament. Al llarg de les diferents edicions s'han elaborat un total de 1.441 treballs.
Aquestes ajudes d'estudi s'entreguen als millors projectes de treball i tenen en compte la qualitat, la utilitat i la incidència en la tasca quotidiana, entre d'altres aspectes. A més, es tenen en compte mèrits com l'antiguitat dels docents per buscar el "màxim rigor".