Actualitzat 19/04/2013 11:25

Els camions de gran tonatge deixen de passar per la N-II a favor de l'AP-7

NII En Girona
EUROPA PRESS

La mesura afecta uns 2.850 vehicles diaris


GIRONA, 19 abr. (EUROPA PRESS) -

Des de la mitjanit de dimercres ja és efectiu el veto a la circulació de camions de gran tonatge per la N-II entre la Jonquera i Maçanet de la Selva (Girona), per la qual cosa s'hauran de desplaçar per l'autopista AP-7 amb l'objectiu de reduir la sinistralitat fins que es desdobli aquesta via.

Per facilitar la circulació dels camions per l'AP-7, la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, el Ministeri de Foment i la concessionària Acesa han acordat un sistema de bonificacions; del 35% si fan el recorregut sencer entre la Jonquera i Maçanet, i del 50% si fan moviments interns.

Els camions podran accedir a la N-II quan hagin de proveir-se de combustible o per fer càrrega i descàrrega, excepte en el tram de Bàscara, on estarà totalment prohibida la circulació d'aquests vehicles.

També queden exempts de la mesura els camions amb autorització especial de circulació i els trams de la N-II que ja tenen dos carrils, que actualment només són els vuit quilòmetres entre Fornells de la Selva i Riudellots de la Selva.

La multa per als conductors que incompleixin aquesta nova normativa serà de 500 euros, i el Servei Català de Trànsit (SCT) s'encarregarà d'organitzar el dispositiu de mobilitat i control.

Segons els càlculs de la Generalitat, la circulació dels camions de gran tonatge per l'AP-7 suposa un estalvi real per viatge d'1,85 euros, tenint en compte la suma de les despeses de carburant, personal i peatge bonificat.

La mitjana diària de camions pel tram gironí de la N-II és de 3.842 vehicles, dels quals s'estima que un 93% són de la categoria de quatre eixos o més, per la qual cosa 3.562 camions quedaran afectats per aquestes restriccions.

Malgrat això, es calcula que uns 700 vehicles diaris corresponen a trànsit local o d'agitació, per la qual cosa la xifra estimada de camions que es desviaran a l'autopista és de 2.850.

EL SECTOR, EN CONTRA

La Federació Nacional d'Associacions de Transport d'Espanya (Fenadismer) --que agrupa 32.000 pimes--, l'Associació General de Transportistes de Catalunya (Agtc) i l'Associació de Transportistes Agrupats Comtal (Astac) han emès un anunci que rebutja aquesta prohibició.

Per aquesta raó, han acordat fer una concentració de camions a l'AP-7 aquest divendres, coincidint amb el primer dia del veto, perquè considera la mesura "il·legal, injusta i desproporcionada", i alhora han criticat el pagament de peatge.

SINISTRALITAT

La N-II entre l'enllaç de la C-32 i el començament del desdoblament de Caldes de Malavella (Girona) reuneix sis dels 13 punts negres de Catalunya amb més cost d'accidentalitat i se situa en la segona posició estatal superant els 900.000 euros per quilòmetre, segons dades del 2011 aportades pel Real Automòbil Club de Catalunya (Racc).

Amb el veto, la plataforma 'Prou Camions N-II' ha aconseguit el seu principal objectiu, impedir la circulació de camions per la N-II a l'altura de Báscara per reduir els accidents. Aquest dijous va fer l'últim tall de la carretera, com ja era habitual des del 4 de febrer passat, quan van començar els talls diàriament.

Ara, la plataforma treballa perquè la N-II no es converteixi en autovia i es compacti amb l'AP-7, així com perquè la gratuïtat d'aquesta via s'estengui fins a la sortida de Figueres.

DESDOBLAMENT

La ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar aquest dilluns en una visita a Barcelona la licitació dels contractes per a la redacció de tres projectes de desdoblament de la N-II a Girona, corresponents als trams entre Tordera (Maresme) i Maçanet de la Selva, la variant de Figueres i Pont de Molins, i la de Pont de Molins i la Jonquera.

El Govern espanyol treballa perquè les obres de desdoblament de la N-II a la província de Girona es licitin per la via del mètode alemany, és a dir, que l'Administració comença a pagar els treballs una vegada acabats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés