Actualitzat 02/05/2013 20:00

Els directors dels festivals de Sant Sebastià, Sitges i Sevilla urgeixen una llei de mecenatge

Presentación de la categoría Cine Empresa en los festivales de cine
EUROPA PRESS

Dedicaran una secció a cinema per transmetre "valors" en empreses, de la mà de Cookie Box


BARCELONA, 2 maig (EUROPA PRESS) -

Els directors dels festivals Internacional de Cinema de Sant Sebastià, José Luis Rebordinos; de Cinema de Sevilla, José Luis Cienfuegos, i Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges, Àngel Sala, han fet pinya aquest dijous al voltant a la reclamació d'una llei de mecenatge per incentivar la inversió privada.

A la presentació de la nova categoria Cinema-Empresa Dramanagement en els festivals de la mà de l'entitat Cookie Box, Rebordinos ha defensat que "els diners públics han d'estar en el món del cinema i de la cultura", però ha assenyalat la necessitat d'una llei de mecenatge i de desgravacions fiscals per fer atractiva l'aportació privada.

El director del Festival de Sant Sebastià ha desitjat un equilibri entre el públic i el privat, mentre que el líder del festival de Sitges ha destacat: "Necessitem urgentment una llei de mecenatge per poder cobrir aquestes necessitats. Als governants no els estem demanant més diners, sinó legislar i governar".

Cienfuegos ha lamentat que el debat de la inversió de les empreses privades en cinema té una antiguitat de 15 anys, i és que "les empreses no estan mentalitzades", el que Sala ha atribuït que l'àmbit empresarial i el cinematogràfic porten massa anys vivint d'esquenes, tot i que actualment s'està portant a terme una transició en aquest sentit.

Els tres festivals comptaran en les seves pròximes edicions --setembre a Sant Sebastià, octubre a Sitges i novembre a Sevilla-- amb una categoria especial dedicada a l'àmbit de l'empresa que projectarà curtmetratges elaborats per professionals del sector per encàrrec d'entitats per transmetre algun valor, però sense exhibir en cap moment la marca.

Així ho ha explicat en roda de premsa en el Cinema Verdi el cofundador de la consultoria d'organitzacions Cookie Box, Sergi Corbeto, que porta més de quatre anys i mig en aquesta comesa, amb 42 curtmetratges a la seva esquena, amb col·laboracions de Leticia Dolera, Laia Marull i Paco Plaza.

"Una bona pel·lícula m'ha servit per canviar una conducta, i ser una mica millor persona", ha destacat Corbeto, professor de l'escola de negocis Esade, qui explica que els fundadors de Cookie Box porten més de 20 anys fent pedagogia de 'managment', i des de fa poc han vist l'opció de transmetre idees i valors a través del cinema.

Les empreses, multinacionals i pimes, s'acosten a Cookie Box per aconseguir dinamitzar uns valors de comunicació corporativa o amb la finalitat que els treballadors d'una companyia siguin "més feliços", però amb una acció cinematogràfica que va més enllà d'un 'lipdub', per exemple, ha assenyalat el cofundador de Cookie Box.

El conductor de l'acte, el director de Fotogrames, Toni Ulled, ha lamentat que els rodatges han caigut un 48% a Espanya el 2011, i Corbeto ha destacat que "això no és un projecte empresarial, és un moviment perquè la gent del cinema tingui un 15% de la feina assegurada al cap de l'any", des de la perspectiva que l'art pot ser font de transformació de conductes.

"HI HA BONES PERSONES"

"Les empreses estan demonitzades però hi ha bones persones", i poden ser font de finançament d'aquest tipus de projectes, per als que Cookie Box implica a mànagers de l'empresa per a cocrear un guió.

El director del festival de Sant Sebastià ha destacat aquesta iniciativa com un possible antídot per buscar "nous públics", i és que un festival pot oferir molts tipus de cinema, ha defensat Rebordinos, qui ha assenyalat que el seu ha estat el primer esdeveniment a projectar algunes d'aquestes obres, que per primera vegada arribaran a Sitges i Sevilla aquest any.

Rebordinos ha subratllat que "cinema i empresa no és igual a cinema publicitari", tot i que sigui la primera percepció que pugui tenir el receptor, mentre que Àngel Sala ha subratllat la necessitat d'obrir fronteres al cinema, i no limitar-se que els festivals siguin una desfilada de moda.

"No som una agència de publicitat, som amants de la pedagogia en les empreses i veiem això una gran solució per alimentar la necessitat d'humanisme en les empreses i intentar que això reflecteixi en els valors de compromís dels treballadors", ha ressenyat Corbeto.

"Demanem a l'artista perquè lliuri el seu talent en post de valors i no marques", ha indicat el representant, que ha exemplificat que alguns dels curtmetratges han estat elaborats d'acord amb un producte, sense citar-lo ni mostrar-lo, però apel·lant als valors del mateix.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés