Actualitzat 02/08/2008 13:07

Els immigrants valoren "positivament" l'esforç dels centres educatius catalans per a l'integració social

BARCELONA, 2 d'agost (EUROPA PRESS)

Els immigrants valoren "positivament" l'esforç dels centres educatius catalans per a l'integració social, segons un estudi realitzat a un col·lectiu d'adolescents immigrats d'entre 15 i 18 anys de la comarca del Garraf (Barcelona). L'informe ha estat encarregat per la Conselleria d'Acció Social i Ciutadania el 2005, apareix recollit al llibre 'Recerca i Immigració', el primer número de la col·lecció 'Ciutadania i Immigració'.

Els joves enquestats reconeixen estar satisfets amb el paper "actiu" que té la comunitat educativa perquè, no només els facilita l'integració social a l'hora de proporcionar-los una resposta a les seves necessitats, especialment el moment de la incorporació, sinó que també els facilita la integració al món acadèmic.

Els centres educatius motiven els immigrants perquè continuïn estudiant i ja es nota l'increment que suposa que, cada vegada amb més freqüència, els joves arribin a obtenir un nivell d'estudis secundari o universitari.

Així, els pares veuen "ambiciós" el projecte de futur dels fills. La possibilitat que aquests tinguin una bona formació acadèmica pot fer que millorin les possibilitats d'ascens social i la qualitat de vida de la família. És a dir, que tot i el cost de la migració, volen aprofitar les possibilitats que els dóna la nova societat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés