Actualitzat 24/08/2017 11:12

Els serveis municipals més valorats en l'Hospitalet són transport i recollida d'escombraries

Contenidors d'escombraries de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona)
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 24 ago. (EUROPA PRESS) -

El transport és el servei públic millor valorat a l'Hospitalet de Llobregat, segons un estudi de l'Observatori de Serveis Urbans (OSUR) amb una enquesta d'Ipsos: el 69% estan satisfets amb el servei de transport, ha informat OSUR en un comunicat.

El Baròmetre OSUR és la primera enquesta anual centrada a mesurar la valoració ciutadana, com a contribuents i usuaris, dels serveis públics municipals a Espanya: contempla residents en les 30 ciutats més poblades del país corresponents a 13 comunitats, amb 5.262 enquestats de 18 a 79 anys al juliol d'aquest any.

Després del transport, en l'Hospitalet els serveis millor valorats són la recollida d'escombraries, amb el 63% d'acceptació; el subministrament d'aigua, amb el 56%; la cura de parcs i jardins amb el 54% i, en últim lloc, la neteja viària, que rep un 48% d'opinions positives enfront d'un 42% de negatives.

Així mateix, el 63% dels habitants estan satisfets amb el conjunt de serveis municipals, mentre que el 20% es mostren insatisfets, unes xifres que situen l'Hospitalet en valors molt similars a la mitjana nacional, del 62% i 21% respectivament.

Respecte al transport públic, amb un índex de satisfacció del 69%, el més benvolgut és la neteja i conservació dels vehicles, i la freqüència dels horaris del metre/metre lleuger/tramvia, amb un 83% d'opinions positives en tots dos casos; i li segueix l'accés als barris, amb un 82%.

En la recollida d'escombraries, que satisfà a un 63%, el millor considerat (81%) és la freqüència del servei de recollida; li segueix el servei de contenidors per a recollida selectiva, amb un 77%, i la dotació i equipament per a la prestació del servei, amb un 72%.

En el subministrament d'aigua hi ha un 56% d'enquestats satisfets i el més valorat és la bona gestió amb absència de talls, pressió i bon funcionament del comptador (81%), el clavegueram (50%) i l'atenció al client de l'empresa que dóna el servei (41%).

La cura de parcs i jardins i la neteja viària són els serveis pitjor valorats, amb un 54% i un 48% respectivament, encara que en parcs i jardins el millor valorat són l'equipament dels parcs per a diferents edats (59%) i les instal·lacions i la cura de les zones verdes (tots dos amb un 58%).

Quant a la neteja viària, el servei amb menys acceptació rep un 48% d'opinions positives enfront d'un 42% de negatives; i el que millor es considera d'aquest servei és la neteja de parcs i instal·lacions públiques (55%).

Però la neteja dels excrements de mascotes i la neteja de carrers i voreres (amb un 61% i un 46% d'opinions negatives respectivament) són els aspectes que més insatisfacció generen.

VALORACIÓ

El director general d'OSUR, Ramiro Aurín, ha afirmat que el detall de les dades de l'Hospitalet mostra "l'impacte positiu que el tramvia o metre lleuger ha tingut en la percepció del transport públic" a la segona ciutat de Catalunya, i que, com en gairebé totes les ciutats, s'aprecia també l'esforç per arribar a tots els barris.

Aurín també destaca que, en aigua i recollida d'escombraries, els factors d'anàlisis de la gestió tenen resultats molt bons; i que "és la valoració del contacto empresa-client, un altre factor amb alt component emocional, la que rebaixa les notes fins a la mitjana nacional".

Subratlla a més que la valoració sobre la gestió de l'aigua es veu "entelada per l'habitual crítica en totes les ciutats" de la conca mediterrània a la baixa qualitat de l'aigua subministrada, en contraposició a la percepció de bona qualitat en la conca atlàntica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés