Actualitzat 15/02/2017 15:29

Entitats per la mobilitat sostenible defensen les superilles encara que exigeixen canvis

Superilla Del Poblenou De Barcelona
Europa Press

Consideren que és "imperiós" canviar el model de mobilitat per guanyar qualitat de vida

BARCELONA, 15 febr. (EUROPA PRESS) -

Les entitats Promoció del Transport Públic (PTP), Bicicleta Club de Catalunya (Bacc) i Catalunya Camina han defensat aquest dimecres el model de superilles a Barcelona encara que han exigit canvis per millorar la circulació del transport públic i les bicicletes.

El president de PTP, Ricard Riol, ha explicat en roda de premsa que és necessari eliminar el trànsit de pas perquè Barcelona abandoni l'"anomalia urbanística" de tenir un encreuament important cada 100 metres, la qual cosa considera que provoca una pitjor mobilitat.

Riol s'ha mostrat partidari que Barcelona avanci cap a un model de superilles per aconseguir reduir els efectes del trànsit, generar nous espais públics i millorar l'eficiència viària, però ha advertit que els eixos de mobilitat sostenible com la xarxa de bus o els carrils de bici "han de condicionar" les superilles i no a l'inrevés, com considera que ha ocorregut en la superilla del Poblenou.

El president de l'entitat ha reivindicat que s'estableixin uns eixos de mobilitat sostenible més clars i prioritaris, i que el debat s'ha de centrar en si es determinen primer aquests eixos o les superilles, ja que "l'ordre dels factors sí que altera el producte".

CANVIS NECESSARIS

El president de Bacc, Carles Benito, ha afirmat que el model de superilles "ha arribat per quedar-se" però ha exigit canvis necessaris per garantir la mobilitat sostenible sense renunciar a una mobilitat efectiva i ha lamentat que el debat sobre la superilla del Poblenou s'hagi centrat en enfrontaments polítics.

Riol ha criticat que la prova pilot de la superilla del Poblenou, que es va implantar el setembre del 2016, ha perjudicat el transport públic, ha desviat la circulació del bus i s'han eliminat els carrils de bicis que hi havia.

A més, les entitats han considerat que no era el millor lloc per fer-ho perquè és una zona de baixa intensitat de trànsit i perquè és a prop de les obres del carrer Pere IV i de la plaça de les Glòries, que han generat una percepció de congestió que "no es pot atribuir explícitament" a la superilla, segons Riol.

L'Ajuntament ha implantat recentment una via local que travessa l'interior de la superilla en la qual es pot circular, la qual cosa Riol ha valorat positivament perquè permet la circulació del bus encara que ha lamentat que s'hagi rectificat posteriorment en lloc de planificar-ho abans de la creació de la supermanzana, i ha afegit que "falta un nou eix horitzontal" com el carrer Pere IV en sentit Besós.

Benito ha afirmat que Barcelona "necessita" el model de les superilles encara que ha alertat que no es poden cometre els mateixos errors sobre els carrils bici i la xarxa de bus en altres superilles previstes en zones amb més volum de trànsit, com l'Eixample.

DIÀLEG AMB L'AJUNTAMENT

Riol ha explicat que una de les mesures que l'Ajuntament ha de tenir en compte per garantir el funcionament de les superilles és l'adaptació dels carrils per al transport públic, ja que ha considerat que en alguns carrers no caben els busos de manera que s'han d'ampliar els seus carrils i escurçar-ne d'altres a canvi de carrils bici o d'aparcament.

Benito ha informat que les entitats mantenen un diàleg amb el Govern municipal per atendre aquestes demandes i que veu voluntat "per no cometre els mateixos errors" que al Poblenou.

També ha assegurat que és "imperiós" canviar el model de mobilitat per guanyar qualitat de vida, tenir menys soroll, menys accidents i una ciutat més neta en la qual els ciutadans siguin els protagonistes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés