Actualitzat 17/09/2008 17:52

Un estudi alerta de les desigualtats de l'alumnat immigrant respecte de l'autòcton a Catalunya

BARCELONA, 17 de setembre (EUROPA PRESS)

Els alumnes immigrants integrats al sistema educatiu català presenten la major diferència de resultats amb els natius dels 57 països de la mostra de l'OCDE per a l'Informe Pisa 2006. L'informe conclou que Catalunya és el país de la mostra que proporciona menys oportunitats educatives als alumnes estrangers i constata les desigualtats existents, segons ha presentat avui la Fundació Jaume Bofill, en un estudi anomenat 'Una ullada a l'Informe PISA 2006'.

Segons el director de l'estudi i catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Ferran Ferrer, les diferències són "elevadíssimes", ja que els alumnes immigrants obtenen prop de 70 punts menys que els natius en totes les àrees de competències, fet que confirma que la desigualtat d'oportunitats segons el lloc de naixement és "molt elevada".

L'estudi apunta com a possible causa que la població immigrant arribada abans de 3 anys representa el 32% del total. Tot i això, en estats com Espanya o Itàlia, on aquest total és del 38% i del 35%, presenten oportunitats més equitatives.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés